تعطیلی موزه هگمتانه تا پایان تیر

محسن ترابی در گفت‌وگو با «تاریخ‌ما»، در تشریح این خبر توضیح داد: مبالغی از مرکز برای تعمیر و مرمت بناهای تاریخی به استان تزریق شده بود که در صورت عدم استفاده از این مبالغ امکان دریافت مجدد آن وجود نداشت بنابراین به ناچار در این بازه زمانی که تقریبا شمار بازدیدکنندگان کمتر از ماه آخر تابستان است، اقدام به مرمت بناهای تاریخی کردیم.

وی افزود: این مبالغ در اواخر اردیبهشت‌ماه به استان تزریق شد و تا پایان تیرماه مهلت استفاده از بودجه وجود دارد اما به علت زمان‌بر بودن تعیین پیمانکار و عقد قرارداد از اوایل تیر کار مرمت آغاز شده است.

ترابی با اشاره به اینکه تقریبا 30 بنای تاریخی در شهرستان همدان تا پایان تیرماه مرمت خواهد شد، ادامه داد: آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، موزه هگمتانه، موزه تاریخ طبیعی، مسجد جامع و کاروانسرای گلشن از جمله این بناها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به تعطیلی سایت موزه هگمتانه و موزه تاریخ طبیعی استان تأکید کرد: کف‌سازی در موزه هگمتانه و تعویض تأسیسات نیز در همین راستا انجام می‌گیرد که تقریبا 80 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در پایان گفت: مرمت در بسیاری از بناهای تاریخی به گونه‌ای انجام می‌شود که گردشگران بتوانند از آثار تاریخی بازدید کنند.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.