برطرف کردن اختلاف آماری جمعیت استان در مکاتبه با مرکز آمار ایران

به گزارش سایت «تاریخ ما»، محمود ثمینی در نشست شورای راهبردی جمعیت خراسان شمالی با تاکید بر تحلیل علمی اختلاف آمار جمعیت استان در سرشماری و برآورد جمعیت ثبت احوال، اظهار کرد: بنا بر مقایسه جمعیت آماری جمعیت استان در سال های ۸۵، ۹۰ و ۹۵ در سرشماری انجام گرفته، کم شماری اتفاق افتاده است که این نتایج باید با ارسال نامه ای به مرکز آمار کشور گزارش شود.

ثمینی افزود: اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی این نامه را با پیوست گزارش تحلیلی به مرکز آمار ارسال کند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز پیگیری لازم برای جلب همکاری مرکز آمار کشور برای حل مغایرت های آماری داشته باشد.

وی با بیان این که آمار و ارقام لازمه برنامه ریزی و تصمیم گیری است، تصریح کرد: برنامه ریزی درست و راهبردی مبتنی بر آمار دقیق است، بنابراین باید اختلافات آماری در سطح کشور برطرف و در خراسان شمالی نیز با توجه به تاکید استاندار آمار و اطلاعات استان در حوزه های مختلف همسان سازی شود.

ثمینی در ادامه با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، گفت: این سیاست ها باید در دستور کار متولیان امر باشد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر حل موانع ازدواج و تحکیم بنیان و پایداری خانواده باید عوامل طلاق علت یابی و آسیب شناسی شود و در این رابطه طرح های پژوهشی علمی دقیقی انجام پذیرد و در راستای افزایش شاخص امید به زندگی در زنان و مردان جامعه شهری و روستایی گام برداشته شود.

وی خطاب به اعضای شورای راهبردی جمعیت استان تاکید کرد: از فعالیت های جزیره ای پرهیز کنید و با ایجاد هم افزایی برای برنامه ریزی مناسب و افزایش رضایتمندی مردم تلاش کنید.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.