ایجاد باشگاه‌های فرهنگی مبتنی بر کتاب از رویکردهای وزارت ارشاد است

«سیدعباس صالحی» صبح امروز شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با اشاره به اینکه یزد یکی از کانونهای فرهنگ مکتوب ایران اسلامی است، اظهار کرد: امروز شاهدیم که در آستانه بهار طبیعت، بهار اندیشه نیز در این شهرستان شکوفه زده و ثمرات آن بیش از پیش بر این محیط و این منطقه پرتو افشانی خواهد کرد.

وی در ادامه به رویکردهای کتابخانه های عمومی در سالهای اخیر، افزود: علمی عمل کردن و به پشتوانه دانش فعالیت کردن یکی از این رویکردهاست که از از جمله اقدامات انجام شده در این رابطه راه اندازی انجمن علمی کتابخانه های عمومی کشور بود که بیش از هزار نفر از متخصصان حوزه علمی کتابخانه در آن عضویت دارند.

صالحی رویکرد دوم مورد توجه در این حوزه را تبدیل کتابخانه‌ها از یک مرکز قرائت خانه و امانت کتاب به یک باشگاه فرهنگی مبتنی بر کتاب است که در همین راستا حدود ۳۰۰ هزار برنامه اجرا شده و بیش از چهار میلیون نفر از این باشگاه فرهنگی کتابخانه‌ای بهره مند شده‌اند.

وی از اهتمام به فعالیتهای باشگاه مجازی در کنار این اقدامات با توجه به شرایط کرونا نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه در این رابطه نیز اقدامات خوب و موثری صورت گرفته است.

وی توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان در کتابخانه ها را از دیگر رویکردهای وزارت ارشاد ذکر کرد و گفت: در همین راستا نیز هیچ کدام از ۳۵۰۰ کتابخانه کشور فارغ از بخش مستقل کودک نیستند و این فضاها به یک سری مکمل‌های فرهنگی نیز تجهیز شده است

صالحی تاکید کرد: اگر بتوانیم نسل کتابخوانی را تربیت کنیم می توانیم انسانهای سالم و موثر و مفیدی داشته باشیم لذا هزینه کردن در این بخش، هزینه کردن برای ساخت و ساز یک جامعه مفید و سالم خواهد بود و خوشبختانه نگاه خوبی را از سوی دولت به این موضوع شاهد هستیم .

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.