اوجاقی: اعتراض تیم ‌ووشو پاس رصد شد/ هیچ‌ دستی‌ پشت ‌پرده‌ای‌ ‌نیست!

حسین اوجاقی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، درباره حواشی فینال لیگ برتر ووشو توضیح داد: پس از آنکه رقابت‌های فینال تالو برگزار شد، تالوکاران تیم پاس در بعضی از سبک‌ها که نمرات مجموع دارند امتیازات پایین‌تری کسب کردند. مربیان تیم پاس به این موضوع اعتراض داشتند و تیمشان را از مسابقه خارج کردند. ما هم به عنوان‌ مسئول مسابقات و فدراسیون گفتیم اعتراض بزنند که مربی تالو و سرپرستشان برای این‌ کار اقدام ‌کردند. 

او افزود: چون می‌خواستیم کاری که انجام می‌دهیم محکم بوده و حق خوری صورت نگیرد، (در مسابقات جهانی و داخلی مربی یک تیم فقط حق دارد به امتیازات بازیکن خودش اعتراض بزند) علی رغم قوانین ما اجازه دادیم آقای امانی مربی‌ تالوکاران پاس ناجا در دیدن اعتراض‌ها و بازبینی فیلم در کنار هیات ژوری باشد. حتی برخلاف قانون ویدیو بازیکن‌ حریف را هم پخش‌ کردیم.

نایب رئیس فدراسیون‌ ووشو درباره نحوه رسیدگی به اعتراض تیم‌ پاس ناجا توضیح داد: هیات ژوری مسابقات، آقایان صیاد حیدری، توحید اسدیان سرداور مسابقات تالو، آقای محمد فتحی‌راد رئیس کمیته داوران، آقای جهانگیری رئیس کمیته فنی و مهرداد شیرازی داور بین‌المللی خود را در بازبینی این اعتراضات استفاده کردیم تا خدایی نکرده حقی از تیمی ضایع نشود، اما نهایتا نظرات داوران تایید شد.

اوجاقی گفت: این جمع پنج نفره قوی فیلم‌ها را به همراه مربی تیم پاس ناجا بازبینی کردند. خود مربی تالوی تیم پاس ناجا را هم راه دادیم که به همراه جمع نام برده شده فیلم‌ها را ببیند، با وجود اینکه برخلاف قوانین بود. اگر طبق قوانین پیش می‌رفتیم، مربی تالوی پاس فقط باید به امتیازات بازیکن خودش اعتراض می‌کرد، اما گذاشتیم فیلم حریف هم بازبینی شود که همه گفتند همان امتیازات قبلی درست است. حتی خود مربی تالوی پاس ناجا هم قبول کرد و گفت نظر داوران را قبول دارم.

او با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در شان ووشو نیست، تصریح کرد: ما سعی کردیم که همه چیز در مساوات و بدون حق خوری پیش برود اما متاسفانه تیم پاس موضوع را قبول نکرد و ووشوکاران خود را از انجام مسابقه بازداشت، کما اینکه ‌می‌توانستند برنده بازی شوند. از نظر من نکته کلیدی این است که سردار رحیمی از تیم پاس ناجا خیلی حمایت کرده‌اند و تیم خیلی خوبی را هم داشتند، برای خود من ایشان شخص قابل تقدیری هستند چون خدمات شایانی را به ووشو ایران انجام داده‌اند اما متاسفانه بخاطر اشتباه مدیریتی که در تیمشان و برای بازی فینال داشتند، ووشوکاران این تیم در مسابقه حاضر نشدند که زحمات ایشان را زیر سوال برد!

او افزود: در ایران برای هر رشته ورزشی بجز فوتبال، اینکه از طریق صدا و سیما آن هم شبکه ۳ پخش زنده شود بسیار مهم و ارزشمند است. این اتفاق برای ووشو رخ داد و حدودا یک ساعت برای ما ‌پخش زنده اختصاص داده شد که در بحث جذب اسپانسر و پیشرفت ووشو خیلی مفید بود اما مسئولان تیم پاس متاسفانه با گرفتن این تصمیم هم به تیم خود و هم به ووشو ضربه زدند. اینکه ووشوکاران این تیم در مسابقه فینال حاضر نشدند خوب نبود، به هر حال وظیفه هر ورزشکار جنگیدن است و باید برای موفقیت تیم خود تلاش کند.

سرمربی تیم پاس معتقد است دست‌های پشت ‌پرده باعث باخت این تیم شده‌اند، اوجاقی در این‌مورد گفت: این‌حرف‌ها یک مقدار زشت است. امسال تیم پارس جنوبی به دلیل مشکلاتی که داشت بازیکنان خود را آزاد کرد و یک تعدادی از این نفرات را دانشگاه و تعدادی را هم پاس‌ ناجا گرفتند. به همین دلیل لیگ امسال از حالت سه قطبی خارج و دو قطبی شد. به هر حال همه مربیان از جمله مربیان تیم پاس ناجا هم برای جذب بازیکن رایزنی می‌کنند و این حرف‌ها واقعا زشت است.

او در پایان تاکید کرد: حرفی که زده‌ می‌شود باید با سند و مدرک باشد تا اگر اشتباهی رخ داد به آن رسیدگی شود. اما واقعا حرف بدون سند و مدرک خوب نیست. همین دست‌های پشت پرده که می‌گویند در فصل قبل باعث قهرمانی پاس ناجا شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.