نباید به راحتی از کنار افزایش طلاق در استان تهران عبور کرد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمدحسین مقیمی صبح سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران به دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان در خصوص تعیین موضوعات محوری به صورت ماهانه برای ستاد ساماندهی امور جوانان اشاره کرد و گفت: باید طبق این دستورالعمل تا بهمن ماه سال جاری موضوعات مربوط به مشارکت اجتماعی،اوقات فراغت،مسکن و ازدواج،فضای مجازی،آسیب های اجتماعی و اشتغال جوانان در استان تهران مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

استاندار تهران در ادامه به برخی آسیب های اجتماعی که متوجه جوانان این استان است، اشاره کرد و افزود: افزایش آمار طلاق دراستان تهران موضوعی ناپسند است و دستگاه ها باید بیشتر به اقدامات زیرساختی و فرهنگی در موضوع انسان سازی بپردازند.

آموزش قبل و بعد از ازدواج در کاهش طلاق موثر است

وی بر مشاوره قبل ازدواج و مهارت آموزی قبل و بعد ازدواج تاکید کرد و اظهار داشت: امکانات استان تهران برای آموزش و فرهنگ سازی موثر است و باید از این ظرفیت برای این امر بهره برد و به کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت.

استاندار تهران ادامه داد: باید آسیب شناسی در زندگی های مشترک جوانان انجام شود و با برنامه ریزی دقیق بسترسازی برای جلوگیری از این آسیب را انجام داد.

برای کاهش طلاق برنامه ریزی لازم است

وی گفت: مدیران از کنار طلاق به عنوان منفورترین حلال به راحتی عبور نکنند و نیاز است برای تحقق بودجه و هزینه های لازم در این بخش که نوعی سرمایه گذاری برای آینده است، برنامه ریزی شود.

استاندار تهران از اداره ورزش و جوانان استان تهران و نیز اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران خواست، نشست های هم اندیشی برای دریافت طرح و برنامه کاهش آسیب های اجتماعی با حضور نمایندگان جوانان و سازمان های مردم نهاد و اساتید دانشگاه برگزار کنند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.