احیا و صیانت از حقوق عامه اولویت دستگاه قضاست

به گزارش سایت «تاریخ ما»، موسی خلیل اللهی ورود دادستانی به موضوع فوق را جدی و با حساسیت کامل بیان و اضافه کرد: بر همین اساس کارگروه ویژه ای ایجاد شده است تا موارد مختلف و متنوع اعم از مسایل قضایی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی در آن کنکاش و آسیب شناسی شده و راهکارهای مربوطه ارایه شود.

وی، رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه و تلاش برای احیای آن از طریق ورود قضایی به تخلفات در حوزه آب و محیط زیست، آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها از افراد فرصت طلب و سودجو و رسیدگی و بررسی آسانسورهای مجتمع ها و اماکن عمومی و بازرسی های متعدد از آنها را از جمله اقدامات دادستانی مرکز استان در راستای احیا و صیانت از حقوق عامه عنوان کرد.

خلیل اللهی اظهار داشت: به منظور احیای دریاچه ارومیه برنامه زمان بندی شده ای با مشارکت و همراهی جهاد کشاورزی و سازمان آب منطقه ای آذربایجان شرقی در دست اجرا است و مقابله با ایجاد و حفر چاه های غیرمجاز در اولویت این برنامه قرار دارد.

وی افزود: در همین رابطه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۵۷ حلقه چاه در شهرستان تبریز بازرسی و تاکنون ۱۷ حلقه از آنها پلمپ شده و مراحل اداری پلمپ ۴۰ حلقه دیگر از این چاه های غیرمجاز در حال انجام است.

خلیل اللهی با اشاره به اینکه آزادسازی حریم رودخانه ها نیز به موازات اقدامات فوق و برای تامین آب دریاچه ارومیه اجرا می شود، ادامه داد: تاکنون مسیل میدان چایی تبریز به طول ۴.۵ کیلومتر و به مساحت پنج هکتار پاکسازی شده است .

وی گفت: آزادسازی حریم خلعت پوشان با همکاری شهرداری تبریز نیز به طول یک کیلومتر و به مساحت دو هکتار صورت گرفته است و مقرر شده محل های آزادشده به تفرجگاه تبدیل شود.

خلیل اللهی، بازرسی و پیگیری وضعیت آسانسورهای تبریز را از دیگر فعالیت های دادستانی مرکز استان بیان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و ۳۴۹ بازدید از مجتمع های مسکونی به عمل آمد و از این تعداد آسانسورهای ۴۹ مجتمع به دلیل ایراد فنی و مهندسی پلمپ شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.