کاخ خوش‌ییلاق آزادشهر به مزایده گذاشته شد

به گزارش «تاریخ ما» به نقل از میراث‌آریابه‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی در این دور از مزایده واگذاری بناهای تاریخی، حق بهره برداری از کاخ خوش ییلاق آزادشهر گلستان را به مزایده گذاشته است.

بر این اساس متقاضیان شرکت در این مزایده تا پایان وقت اداری شنبه 13 مرداد 97 مهلت دارند اسناد مزايده را از دبيرخانه كميسيون مزايده صندوق احياء به نشانی تهران- میدان بهارستان- خیابان اکباتان – عمارت مسعودیه – ساختمان صندوق احیاء تلفن 33992016-021 يا پايگاه اينترنتی صندوق احياء و يا پايگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات دريافت کنند.

شرکت‌کنندگان در مزایده باید حداکثر تا ساعت 18 روز شنبه مورخ 27 مرداد 97 مدارک مربوطه را تکمیل و تحویل دبیرخانه نموده و رسید دریافت کنند.

در آگهی مزایده صندوق احیاء قید شده که مدت قرارداد 10 ساله و قیمت پایه اجاره بها برای کاخ خوش ییلاق آزادشهر، ماهانه مبلع 10 میلیون ریال خواهد بود.

همچنین برآورد هزینه عملیات تکمیلی مرمت بنای تاریخی کاخ خوش ییلاق مبلغ 3میلیارد ریال و مدت زمان مرمت این اثر 5 ماه قید شده است.

آگهی رسمی این مزایده های مورخ دوم و سوم مردادماه در روزنامه توریسم انتشار یافته، همچنین متقاضیان می توانند اطلاعات بیشتر را از طریق سایت chre.ir دریافت کنند.

تپه خوش ییلاق با شماره 8663 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و قدمت آن به هزاره اول برمی گردد.

مصالح به کار رفته درکاخ رضاخانی که در جوار روستای خوش ییلاق از توابع شهرستان آزادشهر در محور آزادشهر- شاهرودقرار دارد شامل چوب،آجر،گل آهک، سیمان، حلب می‌باشد و سازه بنا از جنس آجر است و درپوشش سقف بنا ازچوب استفاده شده و در ستون ها و سرستون ها دارای تزئینات گچی و آهکی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.