جشنواره‌های فرهنگی دوره‌ای در جذب گردشگران به یزد موثر است

«سید مصطفی فاطمی» در گفت‌وگو باخبرنگار «تاریخ‌ما»، در این باره تصریح کرد: برای توسعه گردشگری استان تلاش داریم با برگزاری و ترویج جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در مناطق تاریخی مختلف استان به ویژه در بافت جهانی شهر یزد در بازه‌های زمانی مشخص، پای گردشگران را بیشتر به این مناطق بازکنیم تا موجب توسعه این صنعت پاک در استان شوبیم.

وی از جمله این برنامه‌ها به برگزای برنامه «آشتی با کوچه‌های آشتی‌کنان» اشاره و در این باره بیان کرد: این برنامه از سوی فعالان گردشگری استان و کسبه خیابان مسجد جامع یزد به منظور پاسداشت سالگرد جهانی شدن یزد برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این برنامه را توجه دادن بیشتر مردم و گردشگران به بافت ارزشمند جهانی شهر یزد ذکر کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به استقبال زیاد مردم از این برنامه به رغم گرمای شدید هوای یزد، مردمی بودن این برنامه که به پیشنهاد جمعی از هنرمندان و مردم منطقه برگزار شد را از ویژگی‌های بارز آن برشمرد.

وی مشارکت بیشتر مردم استان در برگزاری چنین برنامه‌هایی را خواستار شد و گفت: بدون شک منافع چنین برنامه‌هایی قبل از هر چیز شامل حال ساکنان و کسبه و سپس فعالان گردشگری بافت تاریخی خواهد شد و علاوه بر رونق بازار محلی، گردشگران داخلی و خارجی را نیز شیفته‌ی حضور در این بافت تاریخی جذاب خواهد کرد.

فاطمی همچنین تاکید کرد: اگر باب مشارکت مردم باز شود، حمایت معنوی میراث فرهنگی نیز در این رابطه افزایش و برنامه‌های فرهنگی بیشتری پیش‌بینی می‌شود .

گفتنی است؛ «آشتی با کوچه‌های آشتی‌کنان» از ساعت 19 تا 23 پنج‌شنبه و جمعه در حدفاصل مسیر گردشگری مسجد جامع تا زندان اسکندر یزد با برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع برگزار شد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.