بسیاری از نابسامانی های اقتصادی برگرفته از جو روانی است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، جعفر رودری ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: براساس آسیب‌شناسی که در راستای برنامه‌های توسعه در استان انجام می شود؛ با وجود تدوین اسناد توسعه و هدف گذاری های استانی، بعضا در تحقق اهداف  برنامه ای در استان کرمان خیلی موفق نبوده ایم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی این مساله بحث مشارکت است و به نوعی آن حلقه مفقوده که مشارکت مردم و سایر ذی نفعان به غیر دولت را باید در برنامه های توسعه شکل بدهد.

وی افزود: مشارکت مردم و سایر ذی نفعان زمانی شکل می گیرد که اعتماد متقابلی بین دولت، ملت، بنگاه های اقتصادی، بخش غیر دولتی و برنامه های توسعه وجود داشته باشد.

رودری پایه مشارکت را اعتماد دانست و افزود: ریشه اعتماد، شناخت است و زمانی می توانیم به اعتماد فکر کنیم که شناخت درستی از برنامه ها وجود داشته باشد. بنابراین لازم است اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات در جامعه به شکل مطلوبی و به موقعی شکل گیرد.

رودری تصریح کرد: بسیاری از نابسامانی های اقتصادی که امروز در جامعه خود با آن روبه رو هستیم، به نوعی بر اثر آثار روانی و حرکت‌های انتزاعی اند. گاهی وقتها این مسائل، در اقتصاد واقعی نیستند بلکه یک اتفاق غیرواقعی در اقتصاد هستند که برگرفته از جو روانی می باشند.

رئیس  سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان عنوان کرد: برنامه بودجه‌ای یک برنامه کوتاه مدت یک ساله است.

وی ابراز داشت: برآورد اولیه ما این است که برای سال ۹۷، ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی می توانیم در استان داشته باشیم. این پروژه ها نباید تنها روی کاغذ باشند و حتما باید پروژه ها، دستگاه های متولی، ساز و کارهای پیگیری و تحقق آن را به گونه ای بنا بگذاریم تا در پایان سال قابل رصد باشد.

رودری افزود: اعتبار اختصاص یافته برای تسویه اسناد خزانه دو هزار میلیارد تومان برای تهاتر بدهی‌ها با اشخاص حقیقی و حقوقی با دولت است. یکی از وظایف مهم ما این است که وظایف دستگاهها را شفاف تر در یک ساز و کار نظارتی پیگیری کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه بودجه استان کرمان با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت برنامه های استان قرار دارد، بیان کرد: بیش از۴۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ که بیش از ۳۶ درصد بودجه استان است برای موضوعات آب، کشاورزی و بخش‌هایی که از خشکسالی تاثیر می گیرند، تخصیص یافته است.

رودری عنوان کرد: سال ۹۶ سال خوبی به لحاظ تخصیص بودجه در استان بوده است؛ در چهار ماه نخست سال گذشته ۲۹۸ میلیارد تومان تخصیص داشته ایم و این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۴۶۷.۶ یعنی نزدیک به ۵۷ درصد رشد در تخصیصی که اکنون به خزانه واصل شده است داریم.

رودری عنوان کرد: به لحاظ اولویت های دستگاهی از جهت تخصیص اعتبار بودجه ای استان اداره آب و فاضلاب روستایی با ۱۲.۵ درصد بودجه (حدود ۱۲۷ میلیارد تومان)، آب فاضلاب شهری با ۱۰ درصد (بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان) و اداره کل راه و شهرسازی بیشترین میزان از لحاظ تخصیص اعتبار از بودجه استان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد: در سال ۹۶ بر اساس ارزیابی سازمان برنامه و بودجه ریزی کشور در بین ۳۱ استان کشور کرمان رتبه اول را به خود اختصاص داد. این ارزیابی در دو حوزه محتوا با ۶۰ درصد امتیاز و در حوزه عملی با ۴۰ درصد امتیاز در نظر گرفته شده است و همچنین کرمان در سال ۹۵ هم رتبه سوم را کسب کرد.

وی گفت: ۲۷ پروژه در زمینه اقتصاد مقاومتی به ۱۳ دستگاه ملی ابلاغ شده و قرار است برش استانی این پروژه ها اعلام شود و ۱۲ برنامه به تصویب ستاد رسیده و به دستگاه ها ابلاغ شده است.

رودری با اشاره به اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان ابتدا پروژه هایی که نقش پیشران در منطقه و پویایی استان را ایفا کند، تعریف شده است، بیان کرد: در این راستا ۱۶۴ پروژه اولیه بررسی و به کمیته‌های ذیربط ارجاع داده شده‌ که در این هفته این پروژه‌ها نهایی خواهند شد، که  با توجه

وی گفت: ۲۷ پروژه در زمینه ولویت دار در زمینه اقتصاد مقاومتی به ۱۳ دستگاه ملی ابلاغ شده  و قرار است برش استانی این پروژه ها اعلام شود و ۱۲ برنامه به تصویب ستاد رسیده و به دستگاه ها ابلاغ شده است

 رودری با اشاره به اینکه در ستاد مقاومتی استان کرمان ابتدا پروژه های که نقش پیشران در منطقه و پویایی استان را ایفا کند، تعریف شده است، بیان کرد: در این راستا ۱۶۴ پروژه اولیه بررسی و به کمیته‌های ذیربط ارجاع داده شده‌ که در این هفته این پروژه‌ها نهایی خواهند شد، که  با توجه به برش ملی به ۲۵۰ پروژه مهم در سطح استان خواهیم داشت.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.