دادگستری آذربایجان شرقی تخلفات پزشکی را رصد می کند

به گزارش سایت «تاریخ ما»، بابک محبوب علیلو روز پنجشنبه در جلسه اجرای طرح نحوه نظارت و بازرسی از بیمارستان ها و واحدهای بهداشتی و درمانی به منظور پیشگیری از جرایم و تخلفات حوزه پزشکی، با بیان اینکه کمیته ای برای نظارت بر عملکرد بیمارستان ها و واحدهای بهداشتی و درمانی استان تشکیل شده است، افزود: یکی از مصادیق حقوق عامه برخورداری از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی است و باید دغدغه های بیماران و مراجعان به شبکه بهداشت و درمان رفع شود تا احساس آرامش روانی آنها خدشه دار نشود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی، بازدیدهای دوره ای و موردی از واحدهای بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان های دولتی و خصوصی را از برنامه های اصلی کمیته نظارت بر عملکرد بیمارستان ها و واحدهای بهداشتی و درمانی اعلام و بر استفاده از ظرفیت دادگستری در پیشگیری از جرایم و تخلفات پزشکی تاکید کرد.

محبوب علیلو اظهار داشت: گروه بازرسی با حضور اعضای کمیته شامل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، تعزیرات حکومتی، سازمان نظام پزشکی، نظام پرستاری، دادستان سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خبرگان و متخصص در رشته های مختلف پزشکی تشکیل و مبادرت به آسیب شناسی و تلاش در راستای کاهش دغدغه موجود در بخش بهداشت و درمان خواهد کرد.

وی، اشتغال هم زمان پزشکان در شیفت کاری به امور مختلف پزشکی و فشار زیاد کاری پزشک و کادر درمان را از علل قصورات پزشکی دانست.

محبوب علیلو گفت: انجام اقدامات پزشکی استاندارد، مستندسازی کامل اقدامات پزشکی، اخذ رضایت آگاهانه از بیمار، اطلاع رسانی کامل به بیمار در مورد فرآیند درمان به ویژه در درمان های خطرآفرین و مواردی که احتمال شکایت بیمار در آنها وجود دارد و ضرورت آگاه سازی بیماران و عدم انجام اقدامات پزشکی خارج از تخصص و مهارت پزشکی از موارد بازدارنده قصورات پزشکی است.

وی، نظارت مستمر بر وضعیت بهداشتی و درمانی و برطرف کردن کمبودهای موجود در زمینه نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیزات مراکز درمانی و مطب های پزشکی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تبیین مسئولیت های قانونی ناشی از خطاهای پزشکی به جامعه پزشکی و درمانی، به روز رسانی دانش پزشکان و کادر درمانی و الزام به استفاده از امکانات به روز و جدید در درمان بیماران جزو اولویت های اصلی کمیته مزبور است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.