دیپلماسی پارلمانی ایران و فرانسه بی‌شک باید با پویایی به تعمیق روابط و دو ملت یاری رساند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، متن پیام بهرام قاسمی در پاریس به شرح زیر است:

آقای ژان لویی بورلانژ که از تجارب و داشته‌های بسیاری در حوزه روابط خارجی و سیاست و تحولات بین المللی برخوردار است و بخصوص تجربه حضور موثر در پارلمان اروپایی بعنوان یکی از نمایندگان مردم فرانسه را داشته است، بعنوان رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه انتخاب گردید.

مایلم انتخاب و استقرار ایشان در این جایگاه برجسته را به وی، همه نمایندگان پارلمان و مردم فرانسه تبریک بگویم.

بی شک در جهان آشفته امروز متاثر از اقدامات ناسنجیده و سوداگرانه یکجانبه گرایان و آثار وخیم و جبران ناپذیر ناشی از بحران کووید-۱۹، همه ساختارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تفکر و اندیشه‌ها، دستخوش تحولات و تغییرات پرشمار گردیده و در معرض خطرات جدی و گسترده قرار گرفته است. در دوران سخت کنونی، باید از همه تجارب و داشته‌ها و اندوخته‌های حاصل از فراگیری انواع کوویدهای ویرانگر که جان و روح و آرامش و صلح و امنیت و ثبات را در همه عرصه‌ها به خطر انداخته، سود جست.

تشخیص دقیق معضلات و چاره جویی و راه‌های برون رفت آسان‌ و سریعتر از موانع و مصائب فراروی صلح و آرامش و امنیت و توسعه و صیانت از کرامت و کیان انسانیت را تنها و تنها می‌توان از طریق گفتگو و تعامل پی گرفت. بی شک دیپلماسی پارلمانی در کنار دیگر ظرفیت های موجود می‌تواند یکی از معبرهای شناخته شده و تاثیرگذار در این مسیر پر فراز و نشیب باشد.

دیپلماسی پارلمانی ایران و فرانسه بی شک باید در دوران پیش رو بیش از گذشته و با پویایی هر چه بیشتر به توسعه و تعمیق روابط و درک و فهم متقابل دو ملت، یاری رساند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.