عوارض ترک متادون از زبان کلینیک ترک اعتیاد نگین

متادون از آن دست داروهایی است که برای ترک مواد مخدر استفاده می شود اما اگر تحت نظر پزشک استفاده نشود و در مصرف آن زیاده روی شود، خود نیز اعتیاد آور است. متادون مانند مورفین و هروئین، درد فرد را کاهش داده و وابستگی شدیدی ایجاد می کند. اثرات متادون بین ۴ الی ۷ ساعت در بدن مانده و پس از بین رفتن اثر، فرد احساس درد و خماری می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترک اعتیاد به متادون در خانه می توانید با متخصصان کلینیک نگین در ارتباط باشید.

در صورت ادامه مصرف این ماده مخدر، عوارض مختلفی همچون افسردگی، اختلالات روانی، ضربان نامنظم قلب، پوسیدگی دندان ها، عدم اعتماد به نفس، عدم ثبات شخصیتی، افزایش میل به خودکشی و کند یا متوقف شدن تنفس را در پی دارد. عوارض و فرآیند ترک اعتیاد برای همه ی افراد یکسان نیست. عوارض و مدت زمان ترک متادون به شدت و مدت زمان مصرف فرد بستگی دارد. تحمل و شیمی بدن مصرف‌کننده نیز بر عوارض ترک متادون و طول دوره درمان اثر می‌گذارد.

ترک متادون بدون نظارت پزشکان متخصص کار آسانی نیست و می‌تواند عوارض جدی‌ای به همراه داشته باشد. کلینیک ترک اعتیاد نگین با بهره‌گیری از بهترین پزشکان و روان‌شناسان، فضایی امن و حمایتی را برای ترک مواد فراهم می‌کند.

در این کلینیک، بیماران تحت نظارت دقیق قرار گرفته و عوارض ناشی از ترک به حداقل می‌رسد. همچنین روند درمانی مناسبی برای جلوگیری از عود مجدد اعتیاد طراحی می‌شود. با مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد نگین، فرایند ترک را با حمایت همه‌جانبه پشت سر بگذارید.

عوارض ترک متادون چند روز است

ترک متادون تفاوتی با دیگر با مواد مخدر ندارد. متادون نیز پس از عدم مصرف، عوارض و حالات ترک مواد مخدر را از خود نشان می دهد. علائم ترک متادون از همان اول شروع نمی شود، علائم آن با تاخیر و ۳ الی ۴ روز پس از قطع مصرف، شروع شده و در روز ششم به اوج می رسد و به طور معمول پس از ۲ الی ۳ هفته برطرف می شود. باید بدانید همانطور که مصرف متادون دارای عوارض است، ترک غیر اصولی متادون نیز عوارض روحی و جسمی شدیدی دارد.
رایج ترین و موثرترین روش برای ترک متادون سم زدایی تدریجی متادون است. هنگام سم زدایی تدریجی بدن از متادون، افراد بیمار فرصت این را دارند که علاوه بر اعتیاد جسمی، بر اعتیاد روانی به متادون نیز غلبه کنند. برای این کار مشاوران و روانپزشکان کلینیک ترک اعتیاد نگین از همان لحظه ورود شما، در دوران ترک و پس از آن در کنار شما هستند و از انجام هیچ کمکی دریغ نمی کنند.
ترک به صورت غیر اصولی می تواند برای بیماران اذیت کننده، همراه با دردهای عضلانی و جسمانی و حتی غیر قابل تحمل باشد، اما پذیرش و درمان اعتیاد در کلینیک ترک متادون این امکان را به بیماران می دهد تا بدون هیچگونه درد و خماری اقدام به ترک اعتیاد نمایند. ترک تحت نظر پزشک، عوارض احتمالی را خنثی می کند و عوارض هیچ یک از این عوارض و مشکلات بر روی بدن فرق باقی نمی ماند.

عوارض ترک متادون بر اعصاب

مصرف متادون عوارض بسیار شدیدی دارد که باعث صدمه خوردن به اعضای داخلی بدن خواهد شد، اما هدف اصلی این ماده ی اعتیاد آور، سیستم عصبی است. متادون پس از ورود به بدن، در اولین مرحله بر روی سیستم عصبی اثر می گذارد و کنترل حرکات آن را در دست می گیرد. به همین علت کاملا طبیعی است که در صورت نرسیدن متادون به بدن فرد بیمار، حرکات و زندگی او مختل شود و دچار مشکل در زندگی خود شود؛ زیرا سیستم عصبی برای انجام کارهای خود به متادون وابسته شده است. یکی از این علائم که در دوران ترک خود را نشان می دهد، افسردگی در دوران ترک است.
عوارض ترک اعتیاد به این دلیل بروز می کند که بدن مجبور است دوباره یاد بگیرد، که چگونه عملکردی عادی را بدون وجود متادون داشته باشد. همانطور که بدن سعی می‌کند تا عملکردهای عادی را دوباره تثبیت کند، عوارض ناراحت‌کننده ای بروز می‌کند که ترک اعتیاد را برای فرد بیمار سخت می کند. بسیاری از این عوارض کاملا طبیعی هستند و اگر تحت نظر پزشک اقدام به ترک کنید، هیچ یک از این عوارض باقی نمی ماند و پس از گذراندن دوران ترک، به زندگی عادی خود بازخواهید گشت.

بی خوابی ترک متادون چند روز است

بی خوابی و اعتیاد به متادون کاملا به هم مرتبطند. بی خوابی بعد از ترک اعتیاد یکی از بارزترین و شایع ترین عوارض بعد از ترک اعتیاد است. حتی اگر کسی قبل از اینکه به اعتیاد گرفتار شود اختلال خواب نداشته باشد، سوء مصرف طولانی مدت مواد می تواند ساختار کلی خواب مغز را تغییر دهد. بی خوابی یکی از مهم ترین عوارض و مشکلات بیماران اعتیاد در طول دوره درمان و همین طور بعد از ترک اعتیاد است.
اختلالات خواب بعد از دوره درمانی اگر زیر نظر متخصص ترک اعتیاد درمان شود می تواند به طور قابل توجهی مدت درمان را کاهش دهد. خوشبختانه وقتی کیفیت خواب بیمار به طور پیوسته بهتر شود، می‌توان این بهبود را نشانه سم زدایی کامل تلقی کرد.

بهترین کار برای ترک متادون بستری شدن در کلینیک های ترک اعتیاد است. کلینیک ترک اعتیاد نگین به عنوان یکی از بهترین مراکز ترک اعتیاد، تمامی امکانات را برای ترک اعتیاد به متادون و دیگر مواد مخدر فراهم کرده است و از به روزترین روش های ترک اعتیاد برای ترک شما یا عزیزانتان استفاده می کند.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ