تحقق اهداف پیاده روی اربعین رمز تداوم شور وشعور عاشورایی است

حجت‌الاسلام ولی‌الله مصائبی در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» بابیان اینکه پیاده‌روی اربعین اثرات بسیار زیادی دارد، گفت: پیاده‌روی اربعین اثرات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی  دارد و این حرکت عظیم مانور اقتدار تشیع و دین اسلام است.

وی اظهار کرد: خدمت‌رسانی به زائر امام حسین (ع) بسیار مهم است و خادمینی که درحرکت بزرگ پیاده‌روی اربعین قدم برمی‌دارند کار بسیار بزرگی می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حرکت عظیم اربعین می‌تواند قدرت و عظمت مسلمانان را به رخ جهانیان و دشمنان بکشد و این حرکت حول محور اهل بیت مدیریت شود چرا که اربعین یک حرکت دیپلماتیک فرهنگی است.

مصائبی تأکید کرد: تحقق اهداف حرکت پیاده روی اربعین رمز تداوم شور و شعور فرهنگ عاشورایی است و امسال هم یک حرکت عظیم فرهنگی باشکوه‌تر از سال گذشته باشد.

وی گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید درزمینه اربعین به آن توجه داشت، ضرورت بررسی نقاط قوت و ضعف سفرهای زائران در اربعین است و در این میان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین آسیب شناسی لازم را داشته است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ابراز کرد: اربعین حسینی به‌عنوان کنگره جهانی مطرح است و در این میان امروز شرایط منطقه حساس است و انحراف‌های دینی توسط دشمنان وجود دارد.

مصائبی تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی ایرانی در عراق موکب دارند و نباید اجازه داد تا موکب‌های مستقر در اربعین تبدیل به غذاخوری شوند، چراکه اصل، حضور در معنویت مراسم اربعین است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.