مسئولان حوزه وقف برای احصاء مشکلات موقوفات یزد اهتمام کنند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، عباس حیدری صبح امروز در دیدار با مدیر و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: تعامل و ارتباط با پیشکسوتان به ‌واسطه لزوم انتقال تجربیات به نسل جوان، باید همواره استمرار داشته باشد.

سرپرست فرمانداری یزد با قدردانی از خدمات ۳۰ ‌ساله کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: منافع وقف فراگیر و همگانی است و تلاش و کوشش خدمتگزاران این عرصه نزد مردم از جایگاه والایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه نیت و عمل واقفان اغلب برای کل جامعه است، یادآور شد: انتظار می‌رود همتی مضاعف برای احصاء مشکلات این حوزه به وجود آید و ضمن آسیب‌شناسی و شناخت دقیق، تصمیمات اصولی برای رفع این موانع اتخاذ شود.

حیدری با بیان اینکه منافع وقف به دلیل بروز مشکلات مختلف عاید مردم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در این صورت، به نیات واقفان نیز عمل نمی شود و این اتفاق، اعتماد مردم به سنت حسنه وقف را خدشه دار می‌کند.

سرپرست فرمانداری یزد همچنین با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد: سنت حسنه وقف به دلیل پایش کاستی‌های جامعه انجام می‌گیرد و اکنون نیاز به گسترش این فرهنگ به‌عنوان میراث حسنه ماندگار بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

حیدری همچنین بر ضرورت نیازسنجی در زمینه وقف تاکید کرد و بیان داشت: در صورتی که واقفان قبل از انجام وقف خود، نیازهای جامعه را مورد سنجش قرار دهند و ضرورت‌ها را احصاء کنند و از متولیان امور وقف در ادارات اوقاف مشاوره بگیرند، آنگاه وقف می‌تواند به شکل بسیار بهتری گره‌گشای مشکلات جامعه باشد.

وی با اعلام آگاهی از وضعیت و مشکلات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد ادامه داد: رسیدگی به امور موقوفات نیازمند هزینه است و تلاش می‌شود با افزایش اعتبارات بخشی از مشکلات این حوزه رفع شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.