سد بفراجرد با 10 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری آماده افتتاح است

عباس جنگی مرنی در بازدید استاندار اردبیل از آخرین مراحل اجرایی طرح آبرسانی و تصفیه خانه آب شرب خلخال اظهار کرد: این پروژه که با حضور مهندسان بومی در حال احداث است مراحل نهایی تکمیل را سپری می‌کند تا از طریق سد بفراجرد انتقال آب به خلخال و روستاهای همجوار فراهم آید.

وی با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح‌های بخش آب شهرستان خلخال شامل سد مخزنی بفراجرد، آبرسانی خلخال و تصفیه خانه آب شرب خلخال و مخازن ذخیره آب در این طرح خاطرنشان کرد: تصیفه خانه آب شرب خلخال به روش BOT با ظرفیت ۲۸۵ لیتر در ثانیه و تصفیه و بهره‌برداری با ظرفیت سالانه ۶ میلیون مترمکعب با صرف اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال در حال تکمیل احداث می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اجرای طرح آبرسانی خلخال تصریح کرد: طرح آبرسانی خلخال نیز به طول 11 کیلومتر با دو مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی اندبیل و 2 هزار مترمکعبی قازان داش با هزینه ۳۵ میلیارد تومان در حال احداث و آماده‌سازی برای بهره‌برداری است.

جنگی مرنی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه سد مخزنی بفراجرد نیز احداث شده و  آبگیری گردیده است، اضافه کرد: این سد با حجم تنظیمی ۵.۴ میلیون مترمکعب با اهداف تامین آب شرب و کشاورزی و با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری می باشد و ارزش روز این سه طرح حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است که به صورت همزمان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: احداث طرح آبرسانی به خلخال و طرح تصفیه خانه آب شرب خلخال به عنوان یک طرح نمونه و مهم در بخش آب کشور در استان اردبیل، به همت و کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل، آخرین مراحل اجرایی را برای تکمیل و بهره‌برداری سپری می‌کند.

جنگی مرنی گفت: طرح احداث سد مخزنی بفراجرد که احداث آن نیز در روزهای گذشته به اتمام رسیده و آبگیری شده است، با عنایت ویژه وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل برای ارتقای خدمت رسانی به مردم خلخال در جنوب استان اردبیل در حال اجراست.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.