انتخابات شوراها در ۱۱۵ روستای اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- فرماندار شهرستان اردبیل گفت: انتخابات ششمین دوره شوراهای روستا در ۱۱۵ روستای شهرستان اردبیل برگزار می‌شود.

مسعود امامی یگانه در گفت‌وگو با ، اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای روستا از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده تا در ۲۸ خرداد انتخابات شوراهای روستا را همزمان با شوراهای شهر و انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان اردبیل شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در ۱۰۳ روستا رقابت داوطلبان برای کسب آرای مردم با هدف حضور در پارلمان محلی انجام می‌شود که در هر یک از این روستاها سه نفر به عنوان عضو اصلی انتخاب خواهند شد.

فرماندار اردبیل گفت: در ۱۲ روستای شهرستان اردبیل نیز مردم پنج نفر را به عنوان عضو اصلی انتخاب کرده تا مسئولیت پارلمان محلی را عهده‌دار شوند.

امامی یگانه افزود: در بخشداری‌های شهرستان اردبیل میزی فراهم شده تا ثبت‌نام حضوری نیز از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای روستا انجام شود که در صورت مراجعه داوطلبان این کار به انجام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای ثبت‌نام کاندیداهای شوراها باید برگه سوءپیشینه و مدارک هویتی را با خود به همراه داشته باشند و در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار مدرک تحصیلی، دیپلم و پایین‌تر از آن سواد خواندن و نوشتن کفایت خواهد کرد.

امامی یگانه اضافه کرد: در انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر نیز که ثبت‌نام آن در اسفند سال گذشته انجام شد، در مجموع در شهرستان اردبیل ۲۹۳ نفر ثبت‌نام کردند که کار بررسی صلاحیت آنها در هیئت‌های اجرایی و نظارت در حال انجام است.

وی بیان کرد: از این تعداد داوطلب ثبت‌نام شده، ۲۵۷ نفر آقا و ۳۶ نفر خانم هستند که رقابت‌های انتخاباتی خود را در خردادماه برای حضور در پارلمان محلی انجام می‌دهند که امیدواریم با انتخاب مردم شایسته‌ترین افراد راهی شوراهای شهر شوند.

فرماندار شهرستان اردبیل ادامه داد: کار بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر در هیئت اجرایی در حال انجام است و بعد از آن هیئت نظارت نیز نظر خود را اعلام خواهد کرد تا صلاحیت داوطلبان به خود آنها اعلام شده و بعد از انجام مراحل مختلف، اسامی کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراها و همچنین روستاها اعلام خواهد شد تا با مشارکت مردم منتخبان در جایگاه شورای شهر یا روستا قرار گیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.