شهیدان کردستان “مظلومانه و غریبانه” به شهادت رسیدند

رضا نجفی امروز (17فروردین ماه) در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، امضای تفاهم نامه تامین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با حضور معاون رئیس جمهور، اظهار کرد: امنیت امروز کشور مرهون فداکاری آزادگانی است که به صبوری شهرت داشته و در بهترین دوران جوانی صبر و استقامت پیشه کردند و بارها تا مرز شهادت پیش رفتند.

وی افزود: در سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان، کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش عنوان کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به اینکه 5هزار و 504 شهید در استان تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده اند، ذکر کرد: از این تعداد هزار پیشمرگ مسلمان، 1200 سرباز شهید، 52 شهید روحانی، 22 فرمانده شهید، 8 دانشجوی شهید، 835 آزاده و 9 هزار و 428 جانباز تقدیم نظام شده اند.

نجفی، پرداخت مطالبات ایثارگران، پرداخت بدهی دانشگاه ها، مسکن جامعه ایثارگری و اشتغال این افراد از دغدغه های بنیاد شهید در استان کردستان عنوان کرد.

وی به مشکل درمان جامعه ایثارگری نیز اشاره و ذکر کرد: متاسفانه در سالهای گذشته بدهی های زیاد بنیاد با بیمه دی موجب شد که بیمه آن ها به مدت دو سال قطع شود که این مشکل به برکت خون شهدا حل شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، برای اولین بار کنگره ملی تجلیل از زنان جانباز، آزاده و شهید به صورت مجازی تحت عنوان فرشتگان تاریخ ساز در استان برگزار شد.

نجفی به مظلومیت شهدای کردستان اشاره و ذکر کرد: مقام معظم رهبری طی سفرشان به استان فرمودند که شهیدان کردستان به صورت مظلومان و غریبانه تر به شهادت رسیدند و خانوده های این عزیزان صبر دشوارتری را تحمل کرده اند.

وی در خصوص هفته فرهنگ و ایثار شهادت نیز گفت: درخواست داریم یک هفته به عنوان هفته فرهنگ و ایثار شهادت نام گذاری شود که بنیاد شهید به عنوان عضو اصلی باشد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.