بارش باران به برخی منازل و زیرساخت های شهری و روستایی خاش خسارت وارد کرد

بخشدار مرکزی خاش گفت: شکسته شدن درختان و تیرهای برق و وارد آمدن خسارت به سیاه چادرهای عشایری و منازل کپری و خشت و گلی و بلوکی مردم روستایی در کنار آسیب وارد شدن به اراضی کشاورزی و جایگاه های دامی و زیرساخت های شهری و روستایی از عواقب توفان همراه رگبار و رعد و برق شدید در منطقه است.

عیدمحمد قلندرزهی در گفت وگو با خبرگزاری تاریخ ما افزود: قطع برق شهر و نقاط روستایی از دیگر آثار بارش رگباری دیشب در خاش بود که به همت نیروهای سخت کوش اداره برق در کمترین زمان خاموشی ها و نواقص بر طرف شد.

وی اظهار داشت: بارش ها الحمدلله در اکثر مناطق خاش صورت گرفته و با خسارتهایی همراه شده و از امروز اکیپ های برآورد خسارت در منطقه حضور دارند.

قلندرزهی ادامه داد: از اواخر روز جمعه گذشته تاکنون که بارندگی در منطق مختلف خاش گزارش شده، مسیرها و راههای روستایی به شدت آسیب دیده اند که تلاشگران عرصه راهداری و حمل و نقل برای برطرف کردن مشکلات در صحنه خدمت رسانی به مردم حاضر هستند.

محمدامین میربلوچزهی رئیس شورای شوگه خاش نیز گفت: در این روستا به سه سیاه چادر و شماری از منازل مردم خسارت وارد شده است.

وی اظهار داشت: بارندگی در روستاهای همجوار مانند خان بی بی و تلگزی هم با شدت فراوان همراه بوده که اکثر راههای دسترسی به مردم به شدت آسیب دیده اند و ضرورت دارد در کوتاه ترین زمان با گریدر تیغ زده شوند.

میربلوچزهی ادامه داد: مردم نقاط روستایی شکرگذار نعمت های ارزشمند پروردگار متعال هستند و خیلی خوشحالیم که بارش های رحمت الهی در زمان نیاز مردم سرازیر شدند و به فضل پروردگار ذخیره خوبی از آب داریم و حداقل جلوی کوچ عشایر برای چرای دام در مناطق آباد تر گرفته شد.

وی گفت: بالای ۱۵۰ راس دام سبک بز و گوسفند در روستای شوگه بر اثر خشکسالی و بی آبی یک سال اخیر تلف شدند و مردم مجبور به حراج کردن دام های ضعیف و لاغر گشتند.

وی افزود: از دولت انتظار می رود به فکر حمایت از تولیدکنندگان واقعی در جامعه باشند و طوری برنامه ریزی شود که مسوولان به بررسی مشکلات بپردازند و برای حل آنها و جبران خسارتهای وارده به مردم با جدیت تدبیر کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.