اطلاعات ایستگاه اقلیم شناسی خودکار در مواقع بحران تأثیرگذار است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، صبح دوشنبه همانند سه روز گذشته تعدادی از طرح ها و پروژه‌های عمرانی، گردشگری و خدماتی در شهرستان فومن با حضور فرماندار و. جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید. بهره‌برداری از ایستگاه اقلیم شناسی خودکار، مرکز اطلاع رسانی و رزرواسیون خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی آویشار در قلعه رودخان  شهرستان فومن تعدادی از این پروژه‌ها بود که امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

مدیرکل هواشناسی گیلان در حاشیه بهره برداری از ایستگاه اقلیم شناسی خودکار در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به اینکه این در شهر فومن به عنوان مرکز شهرستان ایستاگاه هواشناسی نبود این ایستگاه با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان احداث و امروز به بهره‌برداری رسید.

محمد دادرس با اشاره به مشخصات ایستگاه اقلیم شناسی خودکار شهرستان فومن، افزود: این ایستگاه با هفت سنسور تشخیص پارامترهای هواشناسی اعم از سمت باد، سرعت باد، فشار هوا، رطوبت هوا، دمای هوا، نشست خورشید از امروز آغاز به کار کرده و ظرفیت افزایش نصب سنسورها تا ۱۶ سنسور را دارد.

وی با بیان اینکه این ایستگاه خودکار بوده و بدون نیاز به نیروی انسانی فعالیت می کند، بیان‌کرد: این ایستگاه هر پنج ثانیه یکبار اطلاعات را به مرکز ارسال و اطلاعات آن به صورت آنلاین قابل مشاهده است.

دادرس ادامه‌داد: اطلاعات این ایستگاه در مواقع بحران و در زمینه پیش‌بینی کوتاه مدت و بلند مدت تأثیرگذار بوده و در آینده نزدیک نیز به سامانه مونیتورینگ نیز مجهز خواهد شد.

توسعه طرح‌های بوم‌گردی رویکرد و اولویت توسعه گردشگری در گیلان

افتتاح یک واحد بوم‌گردی در منطقه گردشگری قلعه رودخانه شهرستان فومن یکی دیگر از پروزه های افتتاحی در این روز بود که با حضور فرماندار انجام شد.

محمود قاسم‌نژاد در حاشیه این مراسم با بیان اینکه توسعه واحدهای بوم‌گردی به عنوان یکی منابع کارآفرینی طی یکسال گذشته از سوی استاندار گیلان به همه شهرستان ابلاغ شده است، اظهارکرد: در اجرای این طرح‌ها علاوه بر ارتقای گردشگری و اشتغالزایی به معماری سنتی نیز توجه شده است.

قاسم‌نژاد به علاقه گردشگران مبنی بر اقامت در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: رویکرد مردم حضور در خانه‌های روستایی است و طرح بوم‌گردی علاوه بر افزایش زیرساخت‌های گردشگری سبب ایجاد اشتغال در منطقه نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهای بوم‌گردی موجب تقویت و معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی شهرستان فومن نیز می‌شود، افزود: با توسعه این واحدها در کنار اقامت شاهد فروش صنایع دستی و تولیدات محلی خواهیم بود.

فرماندار فومن بر لزوم ایجاد اشتغال روستایی در روستاها تاکید و بیان‌کرد: تسریع در فرآیند مجوزها و اعطای تسهیلات همواره مورد توجه کارگروه اشتغال بوده و از بانک‌ها خواسته شده که همکاری لازم را داشته باشند.

بهره‌گیری از معماری سنتی همواره مورد استقبال گردشگران بوده است

در ادامه رئیس اداره میراث فرهنگی فومن به‌ بهره‌برداری از مرکز اطلاع رسانی و رزرواسیون خانه مسافر اشاره و این مراکز را در راستای ساماندهی خانه مسافرها و معرفی واحدهای دارای مجوز به مسافران و گردشگران دانست که با اعتبار۳۰ میلیون تومان احداث و به‌ بهره برداری رسیده است.

حسینی نسب ادامه داد: در دفاتر اطلاع رسانی گردشگری علاوه بر ثبت اطلاعات و انعقاد قرارداد با مسافرین، گردشگران ساماندهی و به مراکز دارای مجوز هدایت می‌شوند که نقش مهمی در امنیت گردشگری نیز دارد.

وی با اشاره به بهره برداری از یک واحد بوم‌گردی با ۲۰ واحد و ظرفیت اقامت ۱۰۰ مسافر، گفت: معماری سنتی همواره مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.  

رئیس میراث فرهنگی فومن افزود: برای اقامتگاه بوم‌گردی که برای احداث آن یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و  برای ۱۰ نفر اشتغالزایی شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.