ترویج ارزش های انقلاب از رسالت های مربیان طرح چهره به چهره است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، جلال قلعه شاخانی شامگاه سه شنبه در دیدار مربیان طرح چهره به چهره با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، اظهارداشت: مربیان این طرح در راستای ترویج مبانی اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی و برابر با دغدغه های ارزشمند معنوی با همتی والا در جهت جذب نسل جوان به مساجد تلاش می کنند.

وی افزود: طرح چهره به چهره از سال ٨٠ و به پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی شکل گرفت و اجرای آن در کردستان از سال ٨٦ آغاز شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به تاثیرگذاری این طرح در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، ادامه داد: طرح چهره به چهره یکی از راهکارهای موفق جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و فعالیت های دینی است و امیدواریم تاثیرات این طرح را نیز بیشتر شاهد باشیم.

قلعه شاخانی بر اولویت بندی های تربیتی تاکید کرد و یادآور شد: مخاطب شناسی باید در این طرح به صورت ویژه مورد توجه باشد و مربیان آموزش های خود را در وحله اول بر روی کسانی متمرکز کنند که تمایلی به مسجد ندارند و نیاز به محبت و آموزش بیشتری دارند.

وی بیان ساده و روان مربیان، درک مقتضیات و شرایط جامعه امروز، پرداختن به کارهای محتوایی، تهیه خوراک مورد نیاز مربیان از منابع مختلف و برابر با اولویت بندی آموزشی، بیان مبانی اسلام و احکام اسلامی را از اولویت های برشمرد که باید مورد توجه مربیان باشد و در آموزش های طرح چهره به چهره مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین بیان کدر: آموزش اقامه نماز، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، پاسخ به سوالات و شبهات نسل جوان و نوجوان، آموزش معایب و مزایا فضای مجازی، توجه به آرمان های انقلاب و زمان شناسی از دیگر مواردی است که باید در آموزش های مربیان طرح چهره به چهره به آن پرداخته شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.