پیشنهاد گوآیدو برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در ویدئویی در توئیترش پیشنهاد یک توافق ملی شامل در نظر گرفتن یک چارچوب زمانی برای برگزاری انتخابات پارلمانی با حضور ائتلافی از اپوزیسیون و همچنین حزب حاکم سوسیالیست نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را مطرح کرده است.

این پیشنهاد می‌گوید که اپوزیسیون شاید به تغییر استراتژی خود در انتخابات بپردازند و با دولت گفتگوها را از سر بگیرند. در انتخابات دسامبر گذشته میلادی اکثر اپوزیسیون انتخابات را تحریم کرده و گفتند که شرایط انتخاباتی عادلانه نیست.

گوآیدو با اعلام اینکه “ما باید به توافقی برای نجات ونزوئلا دست پیدا کنیم”، گفت: ونزوئلا در حال تجربه بدترین بحران در تاریخ خود است. هرگونه توافق باید شامل برنامه‌ای برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه پارلمانی، منطقه‌ای و شهرداری‌ها با حضور ناظران بین‌المللی، تضمین‌های دموکراتیک و ورود کمک‌های بشردوستانه و واکسن‌های کرونا باشد. لغو مرحله‌ای تحریم‌ها نیز می‌تواند چون مشوقی برای دولت مادورو برای رعایت این شرایط باشد.

این درحالیست که انتقادهایی در ائتلاف اپوزیسیون مطرح شده که مادورو با حسن نیت گفتگو نمی‌کند و از گفتگوها با خرید زمان استفاده می‌کند.

جیمز استوری، سفیر واشنگتن در ونزوئلا در توئیتی نوشت: ایالات متحده از اقدام گوآیدو برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه و حداقل شروط شامل آزادی زندانیان سیاسی، آزادی بیشتر برای رسانه‌ها و فضای باز فعالیت احزاب سیاسی حمایت می‌کند. راه حل این بحران به یک توافق جامع بستگی دارد.

یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا گفته که اقدامات اخیر مادورو به نشانه سیگنالی برای واشنگتن است اما تاکید هم کرده که دولت واشنگتن عجله‌ای برای رفع تحریم‌ها ندارد.

در هفته‌های اخیر، مادورو مدیران اجرایی سابق کمپانی پالایشی نفتی “سیتگو” را که در حصر خانگی بودند، آزاد کرد، یک شورای جدید انتخابی اعلام کرد و به برنامه جهانی غذا اجازه داد تا به توزیع کمک‌ها بپردازد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.