مادورو برای گفت‌وگو با اپوزیسیون اعلام آمادگی کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از نشریه لوفیگارو، مادورو در این مصاحبه خاطرنشان کرد: “اکنون گوآیدو می‌خواهد با من بنشیند و گفت‌وگو کند (…) من موافقم که این جلسه با کمک اتحادیه اروپا، دولت نروژ (که در این مساله فعال است) و گروه تماس هر وقت، هرجا و هرگونه که آن‌ها می‌خواهند، برگزار شود”.

مذاکرات بین دولت نیکولاس مادورو و اپوزیسیون از اوت ۲۰۱۹ متوقف شده است. خوآن گوآیدو، که به عنوان رئیس جمهوری موقت توسط بخشی از جامعه بین‌المللی (۵۸ کشور از جمله آمریکا) شناخته شده است، روز سه شنبه به دولت مادورو پیشنهاد داد تا مذاکراتی در مورد لغو تحریم‌ها در ازای “تعیین تاریخی برای انتخابات آزاد و عادلانه” و “توافق نجات ملی” برگزار شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین بیان کرد: “من آماده ملاقات با همه مخالفان هستم تا ببینم نتیجه آن چه خواهد شد. آیا این گفت‌وگو نتیجه خوبی خواهد داشت و آیا آن‌ها راه جنگ، تهاجم، حملات و کودتا را رها می‌کنند و در مسیر انتخابات قرار می‌گیرند”.

نیکولاس مادورو که روز قبل از مصاحبه گوآیدو را “یک احمق بزرگ” خطاب کرده بود، یک بار دیگر خود را سخت گیر نشان داد و گفت: “تمام شد گوایدو، دوره ریاست جمهوری تو تمام شد. تو یک رهبر مخالف “کوچک” هستی. اکنون خواهی توانست با مادورو صحبت کنی”.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.