افراط و تفریط پاشنه آشیل کنترل جمعیت شده است

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور صبح امروز (۳۰ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی خرم‌دره که با موضوع راه‌کارهای افزایش جمعیت برگزار شد، با ابراز نگرانی از کاهش رشد جمعیت در کشور، گفت: طبق آمارهای موجود شاهد کاهش رشد جمعیت هستیم که متاسفانه در مسئله کنترل جمعیت گاهی دچار افراط و گاهی هم دچار تفریط شده‌ایم که در آینده نزدیک با مشکلات اساسی مواجه خواهیم شد، پس این مسئله نیازمند اقدامات ویژه است.

وی رشد جمعیت هر کشور را از ابزار قدرت آن کشور برشمرد و تاکید کرد: جمعیت در معادلات بین‌المللی، نظامی، اقتصادی و … حرف اول را می‌زند. متاسفانه بعضی وقت‌ها جمعیت زیاد مایه عذاب شمرده می‌شود، در حالی که چنین نیست و با افزایش جمعیت است که موفقیت‌های بسیاری کسب می‌شود.

زاهدی‌پور با یادآوری اینکه در مقوله افزایش جمعیت می‌توان به کشور چین اشاره کرد، افزود: این کشور با وجود افزایش جمعیت، نه تنها دچار مشکلات نشده، بلکه در حال تبدیل شدن به قطب اقتصادی جهان است، حتی در سایر زمینه‌ها مانند ورزش هم دارای پیشرفت‌های بسیاری بوده، پس اگر در مسئله افزایش جمعیت برنامه‌ریزی وجود داشته باشد، نه تنها مشکل ایجاد نمی‌کند، بلکه یک فرصت استثنایی برای پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها است.

وی در ادامه به مسئله فرهنگ‌سازی در زمینه رشد جمعیت اشاره کرد و گفت: در مسئله رشد جمعیت فرهنگ ما باید ایرانی – اسلامی باشد؛ چرا که منشا مشکلات جمعیتی کشور در پیروی از فرهنگ غربی است، این غرب است که دارای سلطه رسانه‌ای بوده و آن‌طور که دوست دارد خودنمایی می‌کند و برنامه‌های خود را پیش می‌برد.

امام جمعه خرم‌دره با پرداختن به این مسئله که یکی از برنامه‌های غرب کنترل جمعیت سایر کشورها است، متذکر شد: دلیل این امر نیز آن است که موفقیت غربی‌ها در عقب نگه داشتن سایر کشورها است که از جمله اقدامات آن‌ها در این حوزه کنترل جمعیت سایر کشورها است.

زاهدی‌پور، دین‌داری را منشا حل بسیاری از مشکلات دانست و گفت: نمونه بارز مشکلاتی که امروزه در کشورهای غربی شاهد آن هستیم، می‌توان به توزیع ناعادلانه ثروت در آمریکا اشاره کرد که ۶۷ درصد ثروت این کشور تنها در اختیار ۱۱ درصد جمعیت آن است که این امر از بی‌دینی آن‌ها سرچشمه می‌گیرد و اگر هم دین داشته باشند، دین تحریف شده است.

امام جمعه خرم‌دره به تشریح فرهنگ ایرانی – اسلامی پرداخت و یادآور شد: فرهنگ ما به گونه‌ای است که غرب آن را قبول ندارد؛ چرا که فرهنگ ما آماده‌سازی برای ظهور است که غرب با آن مخالف بوده و آن را مغایر با منافع خود می‌داند و همه تلاش غرب این است که فرهنگ خود را بر ما غالب کرده و ما را به ابزاری برای رسیدن به اهداف خود قرار دهد، مثل زمانی که سران مملکت ما هم مثل سران برخی کشورها تنها گاو شیرده آن‌ها بودند و کارآیی دیگری نداشتند و تنها ابزاری برای رسیدن غرب به اهداف‌شان بودند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.