شرکت ۱۵۲ دانش آموز در مسابقات آزمایشگاهی خوزستان

محمد تقی زاده در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» اظهار کرد: هفدهمین دوره رقابت‌های آزمایشگاهی دانش آموزان متوسطه اول در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست و زمین شناسی در چهار قطب استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات شاهد رقابت ۱۵۲ دانش آموز منتخب از ۴۰ منطقه و ناحیه آموزش و پرورش خوزستان است، اضافه کرد: ناحیه یک اهواز، ناحیه سه اهواز، شوش و رامهرمز چهار قطبی هستند که مسابقات آزمایشگاهی در مرحله قطبی را میزبانی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به رقابت‌های استانی این مسابقات آزمایشگاهی تصریح کرد: پس از برگزاری رقابت‌های قطبی هشت تیم دانش آموزی دو نفره نیز به مرحله استانی این مسابقات که اول اردیبهشت ماه سال آینده در ناحیه چهار اهواز برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت؛ پس از برگزاری مرحله استانی نیز دو تیم دانش آموزی به مسابقات کشوری راه می‌یابند.

تقی زاده، مهمترین هدف از برگزاری این رقابت‌های علمی را تقویت مهارت‌های ذهنی، روانی و حرکتی دانش آموزان دانست و افزود: ایجاد زمینه رشد و ارتقای توانمندی‌های علمی دانش آموزان متوسطه اول، تلفیق دانش نظری و فعالیت‌های علمی و کاربردی، ترویج فعالیت‌های آزمایشگاهی و دست ورزی های دبیران و دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات آزمایشگاهی در سطح استان است.

وی در پایان گفت: برگزاری رقابت‌های علمی در بین دانش آموزان می‌تواند در تربیت علمی و پژوهشی دانش آموزان نقش مهمی ایفا کند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.