شعار «نه شرقی، نه غربی» در مسئله فرهنگ نهادینه شود

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب صبح امروز (۶ خردادماه) در جلسه کمیته تخصصی فرهنگی شهرستان سلطانیه به اهمیت فرهنگ و نقش آن اشاره کرد و با بیان اینکه نجات جامعه از انحرافات و لغزش‌ها به فرهنگ آن جامعه بستگی دارد، گفت: فرهنگ به معنای باور، اعتقادات، ایمان و عادات و آداب و رسوم مردم و همه چیزهایی است که مردم در زندگی روزمره با آن سر و کار دارند و این اهمیت فرهنگ است.

وی به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در اهمیت فرهنگ اشاره کرد و ادامه داد: فرهنگ مبدا همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌های یک ملت است و اصلاح فرهنگ، بهترین راه اصلاح و نجات جامعه به شمار می‌رود.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیاز به فرهنگ را به نیاز به هوا تشبیه کرده‌اند و فرهنگ مثل هوایی است که ما تنفس می‌کنیم و همان‌طور که ناچار هستیم از هوا استفاده و تنفس کنیم، حالا اگر هوا خوب و تمیز باشد اثر خوبی دارد و اگر بد و ناسالم باشد اثر دیگری دارد، افزود: فرهنگ هم مثل هوا بوده و خوب و بد، سالم و ناسالم در فرد و اجتماع موثر است.

این مسئول با بیان اینکه دین اسلام در مسائل فرهنگی منابع غنی و ارزشمندی مثل قرآن و عترت را دارد، تصریح کرد: با وجود این دو منبع عظیم الهی، به دنبال فرهنگ غرب و بیگانه رفتن، کفران نعمت و ناسپاسی است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب همه بُعدی است و به فرهنگ هم باید توجه جدی شود، اضافه کرد: شعار «نه شرقی و نه غربی» باید در مسئله فرهنگ هم نهادینه شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های نفوذ در کشورها، انتقال و ترویج فرهنگ بیگانه است، تاکید کرد: ترویج فرهنگ اسلامی از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری می‌کند.

این مسئول در ادامه به تشریح برنامه‌های فرهنگی شهرستان سلطانیه در سال‌جاری پرداخت و یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی شهرستان سلطانیه در چهار محور، مسائل ملی خصوصاً مسئله جمعیت، مسائل بومی از جمله ارتباط با جوانان و نوجوانان، اعتلای مساجد و فعال‌سازی شورای فرهنگ عمومی و مسائل مناسبتی و برگزاری مراسم ولادت و شهادت و اعیاد در طول سال با همکاری کمیته تخصصی اجرا خواهد شد.

امام جمعه سلطانیه، انتخابات را بهترین فرصت برای تحول‌آفرینی در کشور دانست و تاکید کرد: با مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح انقلابی و تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی وضع موجود تغییر خواهد یافت.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.