اتحاد و همکاری جهانی، پلی برای عبور از بحران کووید – ۱۹

پرویز قزلباش شامگاه روز گذشته (۵ خردادماه) در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی «کووید – ۱۹ نظام سلامت، درس‌های آموخته» که به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش و کوشش همکاران دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی «کووید- ۱۹؛ نظام سلامت، درس‌های آموخته»، یکی از پرافتخارترین برگ‌های تاریخ دانشگاه رقم خورد.

وی افزود: دانشمندان، اندیشمندان و متفکران علمی و اجرایی در محیطی گرم و با نشاط صاحبان اندیشه و قلم به اشتراک‌گذاری تجربیات و یافته‌های علمی خود به پیرامون کووید – ۱۹ پرداختند.

این مسئول تصریح کرد: بیماری کرونا بیش از  ۱۵ ماه است که جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و زندگی میلیون‌ها انسان را در ابعاد مختلف فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی، روانی و معنوی به طور جدی متاثر کرده و سبک زندگی انسان امروز را تغییر داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اکنون درک بهتر و عمیق‌تری از این جمله داریم که «بیماری‌های گسترده‌تر نشانه پاتولوژی‌های عمیق‌تر» و همین‌طور شعار جهانی «بیندیشیم و منطقه‌ای عمل کنیم» را عینیت بخشید؛ گفتنی است کووید – ۱۹ مشکلی جهانی‌ بوده بنابراین با اتحاد و همکاری جهانی در ابعاد مختلف، قابل کنترل است.

قزلباش خاطرنشان کرد: کنفرانس بین‌المللی «کووید – ۱۹: نظام سلامت، درس‌های آموخته» تلاشی برای ایفای نقش موثر در راستای مقابله، پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا ایفا کرد و راهی که چندین ماه پیش شروع شده و همچنان تا کنترل بیماری ادامه خواهد یافت، ولی پیرامون تاثیرات شگرف آن سال‌های سال گفتگو خواهد شد.
پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.