مشارکت حداکثری در انتخابات نماد بلوغ سیاسی است

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، با تبیین انواع حکومت در کشورهای مختلف، تصریح کرد: جمهوری اسلامی، جامع‌ترین حکومت از نوع مردم‌سالاری است که امتیاز آن دینی بودن و تناسب آن با اعتقادات جامعه ایران است؛ بنابراین به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نارضایتی‌ها از نظام حکومتی ایران نه، بلکه از عملکرد برخی مسئولان است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، افزود: شکی نیست که مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار مهم بوده و نشان از بلوغ سیاسی و اجتماعی دارد.

این مسئول با پرداختن به این مطلب که معاندان و مخالفان نظام باید بدانند که نقطه عزیمت مردم در انتخابات، حفظ و تقویت نظام از سویی و رفع مشکلات مملکت از سوی دیگر است، ادامه داد: انتخابات بهترین روش برای ایجاد تغییر در مسئولان است و نشان از جایگاه و اهمیت انتخاب‌کنندگان در مردم‌سالاری دینی دارد. انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، نماد حق و تکلیف بوده و در عین حال انتخابات، اصلی‌ترین ظرفیت برای حل مشکلات اساسی کشور است.

وی با تبیین نقش انقلاب اسلامی ایران در معادلات جهانی و ایجاد دو قطبی اسلام و استکبار، اضافه کرد: جبهه استکبار و به ویژه غرب از دو قطبی اسلام و استکبار راضی نیست و انتخابات در جمهوری اسلامی، تقویت‌کننده این دو قطبی است.

زاهدی‌پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس، ضمن آن‌که جایگاه مهم مجلس و به ویژه جایگاه مجلس دوازدهم را نشان داد، قطب‌نمای سیر حرکت مردم، کاندیداها و مجریان انتخابات بود که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به ضرورت عقلی و دینی بررسی صلاحیت‌ کاندیداها در شورای نگهبان، تصریح کرد: شورای نگهبان مهم‌ترین نهاد حامی انتخابات سالم است و البته کسانی که پرونده‌های خیانت به نظام و مردم ایران را دارند، از وجود شورای نگهبان ناراضی هستند.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، بعضی‌ها وقتی که خودشان تأیید می‌شوند یا انتخاب می‌شوند، انتخابات و شورای نگهبان را قبول دارند اما اگر روزی صلاحیت‌شان تأیید نشود، یا انتخاب نشوند، انتخابات و شورای نگهبان را زیر سئوال می‌برند، گفت: مردم ایران ضمن تأکید بر حفظ جایگاه مهم شورای نگهبان، دفاع تمام‌قد خود از این نهاد انقلابی و پاسداری از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنند.

وی خاطرنشان‌ کرد: مسئولان باید توجه کنند که امروز اصلی‌ترین اولویت کشورمان برگزاری انتخابات باشکوه است و محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی کرونایی باید به نحوی اجرا شود که شور انتخاباتی تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.