اعمال سیلقه شخصی و رفتار نامناسب در ادارات زیاد است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، معصومه مرادیان در جلسه شورای راهبردی توسعه استان که روز شنبه در باغستان برگزار شد اظهارداشت: ۶۰ دستگاه اجرایی مورد بررسی اداره بازرسی استانداری قرار گرفت تا فعالیت‌ها رصد شود.

مرادیان بیان کرد: در سه بند شاخص‌ها و تهیه گزارش از فرمانداری‌ها با تشکیل تیم بازرسی نسبت به تهیه گزارش بر اساس شاخص‌ها اقدام کردیم که در این راستا بازرسی مجدد برای راستی آزمایی هم انجام شده است.

وی گفت: در شهرستان‌ها نیز دفتر بازرسی مستقر شده تا بتوانیم فعالیت‌ها را مورد ارزیابی و نظارت قرار دهیم و اشکالات را برطرف کنیم.

مرادیان با بیان آسیب شناسی انجام شده از میزان نارضایتی از دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: رسیدگی نشدن به موقع به شکایات، اعمال سلیقه شخصی، نبود شفاف سازی و اطلاع رسانی به مردم و نامناسب بودن فرآیند کاری، نقص در قوانین و مقررات، بداخلاقی و برخورد نامناسب با ارباب رجوع و سو مدیریت از مهمترین علل نارضایتی مردم از دستگاه‌های اجرایی است.

وی بیان کرد: در بازرسی از شهرداری چند ایراد هست که به دلیل وجود قراردادهای خاص و بکارگیری نیروها بدون مجوز و واگذاری نظارت به افرادی که از شهرداری به دستگاه‌ها منتقل شده‌اند با مشکلاتی مواجهیم.

مرادیان اظهارداشت: نظارت ضعیف بر عملکرد شهرداری‌ها از مشکلات دیگری است که در این راستا دفاتر نظارت را فعال کرده‌ایم تا کارها تسریع شود.

دیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری قزوین گفت: تأخیر در اجرای ارای کمیسیون ماده ۱۰۰ و شناسایی نشدن گلوگاه‌های تخلف از نواقص است که باید برطرف شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.