دلیل حضور کم رنگ پینگ‌پنگ‌بازان در تورهای جهانی/ IOC کمک حال بازیکن ایرانی شد

امید شمس در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما درباره اینکه هزینه های اعزام نوید شمس به تور جهانی تونس بر عهده چه کسی بود و چرا فقط از ایران تنها یک نفر در مسابقات حضور داشت، بیان کرد: نوید شمس تحت حمایت مالی کمیته بین المللی المپیک است و سالانه ۴۰۰۰ دلار برای او در نظر می گیرند. در دوران کرونا چون اعزام به مسابقات نبود، با پیگیری های افشین بدیعی نایب رییس کنفدراسیون آسیا و آقای قارداشی رییس فدراسیون این پول برای نوید ذخیره شده بود که از هر دو تشکر می کنم. سپس فدراسیون ایران رایزنی کرد و با استفاده از  این منبع مالی،هزینه ها را پرداخت کرد. در حال حاضر هزینه اعزام ها زیاد است و هزینه سفر ما به تونس ۸۵ میلیون شد که فقط ۱۵ میلیون برای انجام تست کرونا هزینه کردیم.

 او ادامه داد: الان اعزام ها سخت شده است و اگر هم تعلل کنیم و نوید به مسابقات اعزام نشود تمام  زحمات این چند ساله از بین می رود چون اگر به مسابقات نرود، افت رنکینگ پیدا می کند در این صورت به تورها هم دعوت نمی شود. فدراسیون جهانی قوانینی گذاشته است که بازیکنان براساس رنکینگ دعوت می شوند و ما  مجبوریم هر گونه شده  او را به مسابقات اعزام کنیم تا دچار افت رنکینگ نشود. احتمال دارد نوید را به مسابقات پرتغال اعزام کنیم که برای هزینه آن مقداری از کمک مالی IOC باقی مانده و اسپانسر ها هم کمک می گیریم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در پاسخ به این پرسش که چرا دیگر بازیکنان اعزام نمی شوند، تاکید کرد: زمانی که سرمربی تیم ملی نونهالان بودم بارها ثابت کردیم بازیکنان کشورهای خارجی حتی چین و ژاپن قابل بردن هستند. ما پتانسیل های زیادی داریم. کرونا اعزام ها و شرایط اخذ ویزا را محدود کرده است و می دانم این وظیفه فدراسیون ها است که چنین مشکلاتی را مرتفع کنند

او ادامه داد: اما نکته این است، سیستم تنیس روی میز از سال ۲۰۲۰ تغییر کرده است و اجازه نمی دهد به صورت گسترده  پنج یا شش بازیکن را اعزام کنیم بلکه بازیکنان باید دارای رنکینگ خاصی باشند که پذیرش شوند. مسابقات دیگری به نام contender است که هنوز پذیرش این مسابقات باز نشده است اما بازیکنان ما که رنکینگ پایین تری دارند، می توانند در آن رقابت‌ها شرکت کنند. فکر می کنم دو تا سه ماه دیگر پذیرش این مسابقات انجام شود و ما می توانیم بازیکنان خود را به این رقابتها اعزام کنیم تا با ارتقا رنکینگ خود بتوانند در مسابقات سطح بالاتر شرکت کنند. البته این مساله برای همه کشورهاست.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.