خانواده فعال فلسطینی تشکیل کمیته‌ بی‌طرف را خواستار شدند/اشتیه: تحقیقات “شفاف” است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نوشته روزنامه عربی۲۱، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ابتدای جلسه هفتگی کابینه در رام‌الله اظهار کرد: کمیته‌ تحقیقاتی که در پرونده مرگ نزار بنات تشکیل شده، برای مشخص شدن واقعیت و رسیدگی به تمامی مسایل در چارچوب قوانین فلسطین، کار خود را با شفافیت کامل انجام خواهد داد.

روز پنج‌شنبه تنها چند ساعت پس از بازداشت بنات توسط گروهی از نیروهای امنیتی فلسطین، خبر فوت این فعال و مخالف فلسطینی منتشر شد.

در همان روز اشتیه اعلام کرد که یک کمیته حقیقت‌یاب به ریاست محمد الشلالده، وزیر دادگستری فلسطین برای این پرونده تشکیل شد.

اشتیه اظهار کرد: تمامی کسانی که ثابت شود ارتباطی با این پرونده دارند، به مسؤولان دستگاه قضایی ارجاع داده خواهند شد تا حقی پایمال نشود.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه نیز از کمیته یاد شده خواست گزارش خود را ظرف دو روز آینده ارائه دهد اما خانواده بنات در کنفرانس مطبوعاتی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند آنچه رخ داده را جرم تلقی کرده و تمامی کسانی را که در آن دست داشته‌اند، از طریق یک کمیته بی‌طرف و قابل اطمینان که اسامی‌شان هم اعلام شود، مشخص کند.

این خانواده با تاکید بر لزوم بازداشت تمامی عوامل این قتل و معرفی آنها به برای محاکمه علنی اعلام کرد: کمیته ناقص و سستی که بیشتر اعضایش از خود تشکیلات باشد، نمی‌خواهیم، ما خواستار معرفی مسؤولانی هستیم که پرونده را به دست گرفته‌اند.

در پی فوت بنات، شهرهای مختلف کرانه باختری از جمله رام‌الله در چند روز اخیر شاهد تنش‌ها و تظاهرات‌هایی در محکومیت این مساله بودند که دستگاه‌های امنیتی تشکیلات آنها را سرکوب کرده و خبرنگاران حاضر در محل اعتراضات را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در شهر الخلیل، زادگاه بنات، صدها فلسطینی در تظاهراتی استاندار الخلیل را مسؤول ترور بنات دانسته و برکناری او را خواستار شدند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.