وجود دو هزار نفر بهبودیافته اعتیاد در اردبیل

بهنام بهشتی ۸ تیرماه در گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: شعار امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر در گرامیداشت این هفته «یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد» است که از پنجم تا یازدهم تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر در استان اردبیل نیز گرامی داشته می‌شود.

وی از همکاری ۱۹ دستگاه فرهنگی و آموزشی در مسیر مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد و گفت: یکی از پایه‌های اصلی در این مسیر امر اطلاع‌رسانی، آگاهی‌سازی و روشنگری افراد جامعه است تا از گرفتار شدن در دام اعتیاد و مصرف روان‌گردان‌ها در امان باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل موضوع مهارت و دانش را در خودکنترلی این آسیب جدی یادآور شد و تصریح کرد: باید همه با احساس مسئولیت در این عرصه ورود پیدا کنیم تا جوانانمان را از مضرات مصرف حشیش، شیشه، گل و سایر داروهای روان‌گردان در امان نگه داریم.

بهشتی به فعالیت ۹۴ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در استان اشاره کرد و افزود: در این مراکز بیش از ۲۰ هزار و ۷۰۷ نفر در چرخه درمان قرار گرفتند تا از دام اعتیاد رهایی پیدا کنند.

وی فعالیت ۱۱ مرکز بهبود اقامتی و هفت کمپ ترک اعتیاد را در استان به همراه دو مرکز تی.سی و دو مرکز جامع درمان مردان و زنان یادآور شد و خاطر نشان کرد: در هشت مرکز بهبود اقامتی بیش از ۸۱۴ نفر خدمات مناسبی را دریافت می‌کنند.

بهشتی تعداد معتادان حاضر در مراکز اقامتی را یک‌هزار و ۱۷۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در تنها مرکز اقامتی زنان معتاد ۲۷ نفر پذیرش شده و در مسیر درمان قرار گرفتند و در مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر نیز تعداد ۵۷۱ نفر از زنان و ۹۸ نفر از معتادان خدمات سرپایی شبانه دریافت می‌کنند.

وی تعداد زندانیان با سابقه اعتیاد را دو هزار و ۵۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۲ نفر از این تعداد زن هستند.

فوت ۶۴ معتاد در اردبیل

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به فوتی‌های سوء مصرف مواد مخدر در استان اشاره کرد و افزود: ۶۴ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در استان فوت کردند که ۶۲ نفر از آنها مرد و دو نفر زن بودند.

بهشتی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: تعداد معتادان متجاهر در استان ۶۰۰ نفر بوده و با همکاری دستگاه قضا، نیروی انتظامی و همچنین بهزیستی و علوم پزشکی با تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر سعی شده تا اقدامات حمایتی و تدارک زیرساخت‌های لازم برای ترک اعتیاد این افراد فراهم آید.

وی تعداد بهبودیافتگان از دام اعتیاد را دو هزار نفر در استان اعلام کرد و ادامه داد: هر چند فرآیند درمان سخت و مشکل است، اما با همراهی خانواده‌ها این امر میسر بوده و ما نیز از طریق خط ملی اعتیاد و مشاوره‌هایی که ارائه می‌کنیم در صدد کاهش آسیب‌ها در این زمینه هستیم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.