واکنش نماینده بوشهر درباره طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی

عبدالکریم جمیری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اهمیت فضای مجازی را به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی می‌دانند و ایشان در جایی فرمودند که اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم. 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به دلیل بی‌توجهی به مدیریت عالمانه و هوشمند مسائل مرتبط با فضای مجازی در کشور و نبود اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی بر این فضا دغدغه بسیاری دارند و به عقیده کارشناسان و فعالان فضای مجازی باید در این زمینه اقدام راهبردی و مناسب صورت پذیرد. 

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی  درخصوص طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی که این روزها مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار گرفته است گفت: این طرح سال گذشته و در راستای صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و رفع خلاهای قانونی در مجلس مطرح شد و بنده به اتفاق تعداد دیگری از نمایندگان آن را امضا کردیم. 

جمیری درخصوص حواشی ایجاد شده درخصوص این طرح تصریح کرد: در مرحله اول باید توجه داشت امضای یک طرح به منظور قبول تمام اجزای آن نیست بلکه برای آماده کردن یک طرح است که در دستور قرار بگیرد و هر کدام از امضا کنندگان ممکن است نظرات متفاوتی داشته باشند. 

وی اضافه کرد: نکته دیگر اینکه با پذیرش و اعلام وصول آن، طرح در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد و ممکن است تغییراتی در آن صورت گیرد که با طرح اولیه تفاوت داشته باشد. 

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدیریت فضای مجازی یک امر معقول در همه جوامع است که باید به درستی و عالمانه انجام شود، همان میزان که برخورد نسنجیده در مدیریت و تنظیم ضوابط غیرمعقول می‌تواند خسارت به بار آورد، برخورد ولنگار و عدم مدیریت فضای مجازی می‌تواند آسیب جدی به همراه داشته باشد. 

جمیری خاطرنشان کرد: بسیاری از حواشی و مطالبی که این روزها در رسانه‌ها درخصوص این طرح منتشر شده خلاف واقع است، در صورتی که رسانه‌ها باید به اصل موضوع و موازین مطرح شده در آن بپردازند و در جهت تحقق یک مصوبه خوب برای صیانت از حقوق عموم مردم قلم بزنند و الا با حرکات سوگرایانه به قصد تخریب این یا آن به بهانه امضای یک طرح نتیجه مناسبی برای مردم حاصل نخواهد شد. 

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.