رئیس جمهور الجزایر: با کسانی که الجزایر را هدف قرار دهند، با قدرت و جدیت مقابله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبد المجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در سخنرانی در آغاز جشن سالگرد استقلال این کشور درباره کسانی که تبلیغات و اطلاعات درست را دنبال می‌کنند، گفت: غبار جلوی چشمان آنها را گرفته و آنها از آسیب زدن به کشور و نهادهای آن خودداری نمی‌کنند.

رئیس جمهور الجزایر اظهار کرد: مردم الجزایر قادر هستند بر اهداف رویکردهای مشکوک و مانورهای آن برای ضربه زدن به امنیت و ثبات کشور خط بطلان بکشند و آنها مصمم هستند با تمامی کسانی که به ملت و ارتش قدرتمند الجزایر حمله کنند، با قدرت و جدیت مقابله کنند.

تبون گفت: برگزاری انتخابات افق‌های امیدوارکننده‌ای را به روی مردم گشود تا در انتخاب نمایندگان خود را انتخاب کرده و طبق اصول واقعی دموکراسی، از طریق صندوق‌های رای به حاکمیت مردمی تحقق بخشند.

او در ادامه از تمامی اقدامات بازیگران عرصه سیاسی، فعالیت‌های جامعه مدنی و تمامی تلاش‌هایی که برای برگزاری انتخابات انجام شدند، تقدیر کرد.

همچنین تبون به مناسبت دو جشن استقلال و جوانان، دستور عفو جوانان بازداشت شده در جنبش مردمی الجزایر را به دستگاه قضایی این کشور داد و تاکنون ۱۸ تن از آنها آزاد شده‌اند.

وزارت دادگستری الجزایر اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور به مناسبت دو جشن استقلال و جوانان طرحی را برای بخشش جوانانی که تحت پیگرد قانونی بوده و یا در حال حاضر به دلیل حضور در تجمع‌ها و اعتراضات مردمی در حبس به سر می‌برد، اجرا کرد.

طبق اعلام این وزارتخانه، مسؤولان قضایی مربوطه از زمان صدور این دستور کارهای مربوط به آزادسازی افراد مشمول این طرح را که ۱۸ تن هستند، آغاز کردند و این روند در مورد سایر افراد نیز ادامه دارد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.