اعلام جرم دادگاه ونزوئلا علیه فعالان حقوق بشر به اتهام تروریسم

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعلام جرم علیه “خاویر تارازونا”، مدیر سازمان غیردولتی FundaRedes و دو تن دیگر از فعالان سه روز پس از آن صورت گرفت که این گروه در نشست خبری در کاراکاس، ونزوئلا مدعی شد که اعضای دولت و گروه‌های مسلح غیرقانونی کلمبیایی با یکدیگر ارتباط دارند.

این گروه حقوق بشری در مستندسازی فعال است و سوءاستفاده‌های صورت گرفته از سوی گروه‌های مسلح غیرقانونی کلمبیا را در نواحی مرزی و قاچاق غیرقانونی و مین گذاری آنها را محکوم می‌کرده است.

“خوزه رافائل تارانزون” به همراه برادرش خاویر، “عمر دودیاس گارسیا” و “یونی رومرو” فعال حقوق بشری روز جمعه در ایالت فالکون و پس از آن دستگیر شدند که گزارش شد تیم آنها از سوی مقام‌های سرویس اطلاعات ونزوئلا و مردان ناشناس در هتل محل اقامتشان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

رومرو چند ساعت پس از دستگیری آزاد شد. سه مرد دیگر به اتهام تحریک انزجار، خیانت و تروریسم مجرم شناخته شدند. دادگاه دستور داده که آنها باید در کاراکاس و در حبس بمانند.

آلونسو مدینا روآ، وکیل این فعالان حقوق بشری گفت: دفتر دادستانی ۴۵ روز زمان دارد تا به تحقیق و شفاف سازی حقایق در این باره بپردازد.

اتحادیه اروپا نگرانی خود را درباره این بازداشت‌ها در توئیتی اعلام کرد و خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا نیز نوشت: گزارش درباره حضور چریک‌ها، ربوده شدن سربازان و نقض حقوق بشر، جرم نیست.

چندین گروه حقوق بشر ونزوئلایی و کارمندان سازمان‌های مردم نهاد بین‌المللی مانند دیده‌بان حقوق بشر نیز خواستار آزادی این افراد شده‌اند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.