علت اصلی کم آبی هرسین “قطع برق” است/ رفع “کم آبی” با حفر 4 حلقه چاه

عبادالله کنجوریان در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، با اشاره به مشکلات کم آبی شهرستان هرسین، گفت: عمده مشکلات در این زمینه مربوط به شهر هرسین و روستاهای بخش مرکزی شهرستان است.

وی افزود: در حال حاضر آب شهر هرسین از محل سراب هرسین تامین می شود که در پی کم بارشی و خشکسالی های اخیر عملا جوابگوی نیاز شهر نیست.

کنجوریان گفت: خوشبختانه با پیگیری های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی اخیرا اعتباراتی از طرف وزارت نیرو به شهرستان اختصاص داده شده و قرار است از محل این اعتبارات چهار حلقه چاه عمیق در اطراف شهر حفر شود.

وی افزود: با حفر این چهار حلقه چاه به نظر می رسد مشکلات کم آبی شهر هرسین تا حد زیادی مرتفع شود.

فرماندار شهرستان هرسین در ادامه با اشاره به وجود 130 روستا در سطح شهرستان گفت: در حال حاضر از این تعداد روستا، شش روستا به وسیله تانکر آبرسانی سیار می شوند.

کنجوریان خاطرنشان کرد: از این شش روستا، چهار روستا در بخش مرکزی شهرستان قرار دارند که برای رفع مشکلات کم آبی آنها راه اندازی مجتمع آبرسانی در دستور کار قرار دارد.

این مسئول گفت: این مجتمع هم اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد که پس از اجرای آن با تجهیز مجتمع مشکل کم آبی این چهار روستای بخش مرکزی و نیز کم فشاری آب در سایر روستاهای همجوار مرتفع می شود.

وی افزود: مشکلاتی هم در بحث کم آبی روستای بزرگ “سنقرآباد” که اخیرا قرار است به شهر هرسین الحاق شود داریم و با همکاری شهرداری هرسین و آبفای شهرستان مشکل کم آبی جمعیت حدود دو هزار نفری این روستا هم در حال رفع شدن است.

کنجوریان به مشکلات کم آبی عشایر کوچ رو هم اشاره کرد وافزود: با همکاری آبفای شهرستان، سه تانکر آبرسانی سیار برای آبرسانی به عشایر شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان هرسین در ادامه از قطعی برق به عنوان علت اصلی مشکلات قطع آب شهرستان یاد کرد وافزود: بسیاری مخازن تامین آب روستاها بوسیله پمپاژ  پُر می شوند که با قطع برق عملا از کار افتاده و طی مدت قطع برق، آب مخازن توسط مردم مصرف می شود و با وصل برق حدود 12 تا 24 ساعت طول می کشد تا این مخازن مجددا پُر شوند و همین امر موجب شده که مردم در نقاط مختلف شهرستان با مشکل کم آبی مواجه شوند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.