دیدار سفیر آمریکا با همتای فلسطینی خود در سازمان ملل پیش از سفر به اراضی اشغالی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یکی از مسؤولان عالی رتبه وزارت خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با چند خبرنگار اعلام کرد که لیندا توماس گرینفیلد، سفیر این کشور در سازمان ملل از نهم تا چهاردهم دسامبر آتی به اراضی اشغالی، فلسطین و اردن سفر خواهد کرد.

ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل نیز در گفتگو با القدس العربی این خبر را تایید کرد و گفت: با گرینفیلد دیدار و درباره برخی موضوعات از جمله سفر آتی‌اش به فلسطین و دیدار احتمالی او با محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) تبادل نظر کردیم، همچنین توافق کردیم یک بار دیگر پس از بازگشت او از این سفر با هم دیدار کنیم.

یک مسؤول عالی رتبه در وزارت خارجه آمریکا نیز اظهار کرد: گرینفیلد با هیچ یک از نمایندگان نهادهای مدنی فلسطین و سازمان‌های حقوق بشری که اسرائیل به تازگی آنها را سازمان‌های “تروریستی” اعلام کرد، دیدار نخواهد کرد، به زودی دیگر نهادهای جامعه مدنی را که گرینفیلد در سفر آتی خود با آنها دیدار و گفتگو خواهد کرد، اعلام خواهیم کرد، در کل دیدار با نهادهای جامعه مدنی برای ما موضوع مهمی است.

این مسؤول آمریکایی گفت: گرینفیلد با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دفترش در رام الله و نیز تعداد دیگری از مسؤولان فلسطینی پیش از سفر به اردن دیدار خواهد کرد.

او بار دیگر تاکید کرد: دولت بایدن به دفاع از اسرائیل در برابر “قطعنامه‌های جانبدارانه و یک جانبه‌ای که زمان زیادی را در نهادهای سازمان ملل از بین می‌برند” پایبند است، گرینفیلد “مفتخر” است از اسرائیل در شورای امنیت حمایت کرده و این فرصت را خواهد داشت تا برخی برنامه‌های مثبت را با هدف تقویت مشارکت کامل اسرائیل در سازمان ملل با رهبران آن در سازمان ملل بررسی کند.

این منبع در ادامه گفت: دولت بایدن این امر را یکی از اولویت‌های خود و موضوعی مهم در راستای منافع اسرائیل می‌داند و در این سفر راه های تقویت توافقنامه‌های عادی‌سازی، دیگر توافقنامه‌های عادی‌سازی میان اسرائیل و همسایگان عرب و مسلمان آن در نهادهای سازمان ملل را نیز بررسی خواهد کرد چراکه ما بر این باوریم که فرصت‌های جدیدی برای همکاری وجود دارند.

همچنین او تاکید کرد: آمریکا بر این باور است که در سازمان ملل چارچوب مهمی برای حمایت از فلسطینی‌ها به ویژه پناهجویان وجود دارد و سفیر آمریکا قصد دارد راه‌های کمک به این نهادها برای خدمات‌دهی بهتر به فلسطینی‌ها را بررسی کند.

این مسؤول عالی رتبه آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره استمرار شهرک‌سازی‌های اسرائیل و تخریب منازل فلسطینی‌ها گفت: آمریکا با تمامی اقدامات یک‌جانبه‌ای که به تشدید تنش‌ها منجر شوند و ما را از راه‌حل دو کشوری دور کنند، مخالف است، این موضعگیری ما است چه درباره شهرک‌سازی‌ها چه تخریب منازل فلسطینی‌ها و یا حقوق اسرا و تحریک به خشونت.

او در پایان نیز تاکید کرد: گرینفیلد برخی پرونده‌های مربوط به سوریه، ایران و لبنان را با طرف اسرائیلی و اردنی مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.