بیماری دیابت در کمین جوانان

شهرام حبیب‌زاده ۲۳ آبان در مراسم گرامیداشت هفته ملی دیابت در اردبیل اظهار کرد: بر اساس آمارها 27 هزار نفر در استان اردبیل در گروه سنی 30 سال گرفتاری بیماری دیابت هستند که اگر مراقبت و اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، جوانان و نوجوانان در معرض ابتلای بیشتر به این بیماری خطرناک قرار می‌گیرند.

وی عامل اصلی بروز این بیماری را کم تحرکی و تغذیه نامناسب توصیف کرد و گفت:‌ با ضعف سیستم ایمنی این بیماری ظهور پیدا کرده و به نوعی همراه با عوارض خطرناکی است که اگر به موقع درمان نشود آسیب‌های متعددی را به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: باید در این شرایط به تغذیه مناسب دقت شده و با ورزش جلوی ابتلا به این بیماری گرفته شود.

حبیب‌زاده افزود: در شرایط کرونا افراد دیابتی بیشتر در معرض آسیب و عوارض کووید 19 هستند که بهتر است خانواده‌ها در کنار انجام واکسیناسیون و مراقبت‌های لازم اجازه ندهند تا در گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان این بیماری مانع از سلامت کامل افراد در این گروه سنی شود.

وی خاطر نشان کرد: با آگاه‌سازی و برنامه‌هایی که انجمن دیابت هدف‌گذاری کرده در سطح استان اقدامات پیشگیرانه به عنوان اولویت اصلی مورد توجه بوده و بهتر است خانواده‌ها به ویژه افرادی که در جمعیت سنی بالاتر ابتلا به دیابتی دارند، مراقبت‌های لازم را انجام داده و زمینه بهبود شرایط سلامتی را برای گروه‌های سنی مختلف مهیا کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.