سربازی دوره بطالت و بیگاری نیست

امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا انگیزه، امروز (یکشنبه- ۲۳ آبان ماه) در چهاردهمین جشنواره جوان سرباز در پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان، اظهار کرد: انسان خلق شده تا در حوزه جسمانی و روحی تکامل پیدا کند. در حوزه جسمانی با ورزش، برنامه غذایی و تحرک، تکامل پیدا می‌کند و باید توجه داشته باشیم صفات ناپسند باعث جلوگیری از تکامل می‌شود.

وی افزود: ایمان، اعتقاد، رفاقت و باور نیز از جمله عوامل تکامل روحی و روانی است.

انگیزه با بیان اینکه انسان سیر تکاملی را طی می‌کند، تصریح کرد: خدمت سربازی از جمله دورانی در زندگی است که سبب تکامل انسان می‌شود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان، افزود: سربازی دوره بطالت و بیگاری نیست، چراکه جوانان در این دوره درس زندگی می‌گیرند تا بتواند در جامعه موفق باشد و سربازانی که به عنوان نمونه انتخاب می‌شوند، قطعا در جامعه نیز به موفقیت دست پیدا خواهند کرد.

 انگیزه با تاکید بر اینکه بالاترین درجه تکامل، شهادت است، گفت: با ایمان به خدا تکامل انسان تکمیل می‌شود و خدمت به دیگران بدون چشم‌داشت بهترین خدمت است.

همچنین رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: شهدا برای دفاع از وطن جنگیدند و به شهادت رسیدند. سربازانی نیز داشتیم که در دفاع مقدس مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند و در مکتب امام حسین (ع) درس گرفتند.

حجت الاسلام سبحانی افزود: نمونه‌هایی از شهدا داریم که سرلشکر و سردار بودند، اما خود را سرباز می‌دانستند و سردار سلیمانی که در کشور و خارج از کشور مقابل دشمنان قسم خورده ایران ایستاد در وصیت‌نامه خود خواست که روی سنگ مزارش سرباز ولایت نوشته شود.

وی ادامه داد: سربازانی که برای حفظ کشور، دین و نظام خدمت می‌کنند نیز سرباز ولایت هستند. وقتی سیل برخی از شهرها را فراگرفته بود، سربازان و فرماندهان نمونه بودند که در صحنه حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، در پایان این مراسم، از تعدادی از سربازان نمونه و شاخص تقدیر شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.