امام حسن عسکری (ع) الگوی انسانی وارسته

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: ائمه همه نور واحد هستند و فضیلت، بزرگی و کمال ویژگی همه آنها هستند اما به طور طبیعی هر کدام از ائمه اطهار (ع) شاخص‌های دارد که شخصیت ایشان را به رخ می‌کشد و پیش روی ما قرار می‌دهد.

وی افزود: آیت‌الله جوادی آملی گفته هر کدام از ائمه تجلی یکی از اسماء الهی است و می‌بینیم هر کدام از ائمه یک لقب خاص دارد.

مسئول دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به ویژگی‌های امام حسن عسکری (ع) عنوان کرد: چه ویژگی از این بالاتر و عظیم‌تر که ایشان پدر حضرت حجت امام زمان (عج) است؟

شفیعی بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) عمر کوتاهی داشت و در جوانی به شهادت رسید اما آنچه در خصوص شخصیت بزرگان مهم است کیفیت دوره حیات عمر ایشان است نه کمیت. از بعد سیاسی، حکومت محدودیت‌های خاصی درمورد امام حسن عسکری (ع) اعمال کرد. با توجه به این که گفته شده بود حضرت حجت (عج) که عدالت‌گستر مطلق و دوازدهمین امام شیعه است شرایطی مانند ولادت حضرت موسی (ع) ایجاد شده بود تا بتوانند فرزندی که به دنیا می‌آورد را از بین ببرند.

وی بیان کرد: همه ما به اقتضای فطرت کمال می‌خواهیم خوب، متفاوت و برجسته باشیم که باید این درس را در مکتب ائمه فرابگیریم.

مسئول دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: شور و حرکت عظیم اربعین حسینی (ع) به ویژه در دهه اخیر برگرفته از روایت نورانی امام حسن عسکری (ع) است که فرموده پنج مورد علایم مؤمن هستند و یکی از این موارد زیارت اربعین حسینی (ع) است. امروزه این حدیث سرلوحه حرکت میلیونی اربعین حسینی شده است. یعنی به نوعی نمی‌توانیم بگوییم این حرکت، از درس‌هایی است که در مکتب امام حسن عسکری (ع) آموخته‌ایم.

شفیعی گفت: در شرایطی که شیوع کرونا برخی از مجالس مذهبی را تحت تاثیر قرار داده به نظر می‌رسد فضای مجازی و دسترسی سهل به معارف دینی شرایط را فراهم کرده تا هر جا و در هر زمان در چنین روری از ابعاد شخصیتی و زندگی این بزرگوار درس بیاموزیم و در زندگی خود به کار بگیریم. ائمه اطهار (ع) فرمودند به گونه‌ای باشیم تا وقتی دیگران ما را دیدند ببینند پرورش یافتگان آنها هستیم و مایه زینت آنها باشیم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.