هیچ پروژه‌ای در حد کلانشهر شیراز در حال اجرا نیست

علیرضا اسکندری بعدازظهر یکشنبه ۲۳ آبان در صحن علنی شورای شهر شیراز بیان کرد: اصل و اساس پدید آمدن شورای‌های شهر ، مشورت و بهره گیری از نظرات آحاد جامعه با نمایندگان آنهاست.

او افزود: توصیه بنده این است که در انجام این وظیفه کوشا باشیم تا با شفاف سازی در امور و اطلاع رسانی به مردم شریف شیراز حس اعتماد مردم را بیشتر و امورات شهر را بهتر انجام دهیم تا مبادا کمی و کاستی در این مسیر انجام شود و در پیشگاه خداوند متعال نیز سربلند باشیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که طی کار در بدنه شهرداری دارم به آقای شهردار توصیه می‌کنم از ظرفیت‌های موجود شهرداری حداکثر استفاده را ببرند. 

به گفته اسکندری، شهر شیراز یکی از توانمندترین شهرهای کشور به لحاظ پتانسیل های مختلف، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اقلیمی، کالبدی و … است که هر کدام از این ظرفیت‌ها می‌تواند برای یک شهر چراغ راه و مسیر ترقی باشد و البته کشف و بالقوه شدن این پتانسیل‌ها نیاز به تجربه و خلاقیت دارد.

او خاطرنشان کرد: اکنون که حدود ۱۰۰ روز از شروع به کار شورای جدید می‌گذرد و حدود ۵۰ روز از شروع به کار شهردار جدید، ما همچنان منتظر ارائه برنامه از طرف شهرداری هستیم. شهرداری شیراز باید رویکرد مدیریتی و اجرایی خود را با توجه به منابع جدید در آمدی که تعریف می‌کند، مشخص کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز عنوان کرد: مجموعه کارشناسان و بدنه توانمند شهرداری به عنوان نیروی انسانی تجربه مند و خلاق، می‌تواند بسیاری از مسائل پیش رو که باعث اتلاف وقت و زمان می‌شود را حل کند. 

اسکندری ادامه داد: هفته گذشته در کمیسیون عمران تعداد ۶۸ ابر پروژه و ریز پروژه عمرانی تعریف و سیاست گذاری شد. اما بدون داشتن منابع مالی و تیم اجرایی و مدیریت مناسب، امکان تحویل هیچ کدام به مردم فهیم شیراز نیست. 

او تصریح کرد: شهرداری اولویت را به تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام بگذارپ و همراه با آن منابع در آمدی جدید را نیز تعریف و برنامه ریزی برای شروع پروژه‌های تعریف شده را آغاز کند. 

این عضو شورای شهر شیراز گفت: اگر در کنار تعریف پروژه‌ها، منابعی مشخص شوند، امکان تحقق طرح‌ها میسر خواهد بود.

اسکندری با اینکه نمی‌توان برای همه شهر یک نسخه نوشت و یک منبع درآمد را در نظر گرفت و منتظر پایان ماه و تخفیف و اسفند بود تا امورات جاری بگذرد، گفت: در حال حاضر هیچ پروژه‌ای در حد کلانشهر شیراز در حال اجرا نیست.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.