پتانسیل بالای خراسان شمالی در بخش کشاورزی برای مراوده با قزاقستان

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، مجید صمد زاده صابر، طی ارتباط تلفنی با رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی که در مرکز مبادلات تجاری و توسعه فناوری ایران و قزاقستان در شهر آلماتی انجام شد، گفت: شهر آلماتی از موقعیت ویژه شهری در کشور قزاقستان برخوردار است و یکی از شهرهای پرجمعیت کشور قزاقستان است.

وی افزود: شهر آلماتی ازموقعیت اقتصادی بالقوه ای در کشور قزاقستان برخوردار است.

وی بر معرفی کالاها و محصولات و شناخت محصولات مورد نیاز بازار طرفین تاکید کرد و افزود: در صورت نیاز تجار آلماتی از سرمایه گذاری مشترک و واردات محصولات استقبال خواهند کرد.

خراسان شمالی از ظرفیت های بالایی در مبادلات تجاری با کشور قزاقستان برخوردار است

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز در ادامه با اشاره به پتانسیل ها و فرصت های بالقوه استان خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد: این استان در زمینه صادرات کالا های صنعتی، فنی، مهندسی و توسعه گردشگری و کشاورزی در آینده نزدیک همکاری های بیشتری باکشور قزاقستان داشته باشد.

سعید پورآبادی توسعه صادرات را مستلزم شناسایی نیازهای وارداتی هر کشور برشمرد و از قزاقستان به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای آسیای مرکزی یاد کرد که از جایگاه مهمی در سیاست خارجی برخوردار است.

وی با اشاره به موقعیت اقتصادی کشور قزاقستان در منطقه اظهار کرد: اقتصاد کشور قزاقستان به کشاورزی متکی است و استان خراسان شمالی نیز از پتانسیل ها و توانمندی های بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است و به عنوان قطب بزرگ کشاورزی در سطح کشور شناخته می شود بنابراین این سفر فرصت مناسبی برای تبادلات تجاری در تمام بخش ها بخصوص کشاورزی است.

وی افزود: امیدواریم خراسان شمالی در زمینه صادرات کالا های صنعتی، فنی ،مهندسی و توسعه گردشگری بایکدیگر در آینده همکاری بیشتری داشته باشد.

در سال جاری از این استان ۴۶ هزار و ۵۲۰ کیلوگرم به ارزش ۵۹ هزار و ۸۲۹ دلار کالا به قزاقزستان صادر شده است که این کالاها شامل پالت بتن سبک و رب گوجه فرنگی است.

صادرات استان در حوزه محصولات فولادی، آلومینیومٰ، صنعتی، پتروشیمی، کشاورزی و صنایع غذایی بوده که به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، چین، ترکیه، اوکراین، پاکستان، لهستان، سوریه، روسیه، قزاقزستان، گرجستان، آذربایجان، نیوزیلند، مالزی، بلژیک، کویت، اتریش، عمان، اندونزی و امارات متحده عربی صادر شده است.

از جمله کالاهای وارداتی به این استان هم تجهیزات خط تولید لوله فلنج، نیکل، پودر آلومینا، پودر آهن، فیلتر المنت، محفظه پلاستیکی شمارشگر کنتور آب، شیر تقلیل فشار، شکر خام، رستر قهوه، پودر درز جوش، برنج نیمه سفید خام فراوری نشده، یونیت خارجی دیواری، لوازم منزل و قطعات برقی کولر بوده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.