۱۰ شهرستان خراسان رضوی مرکز مشاوره ندارد

طاهره علوی با اشاره به اینکه بهزیستی خراسان رضوی برای تأسیس مراکز مشاوره در شهرستان‌های محروم امتیاز می‌دهد. اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان مرکز مشاوره ندارند در حالی که طبق قانون، تمام شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت باید دست کم یک مرکز مشاوره داشته باشند.

وی افزود: در برخی از شهرستان‌ها روان‌شناس و متخصص این رشته برای تأسیس مراکز مشاوره نداریم و به روان‌شناسانی که در این شهرستان‌ها مراکز مشاوره دایر کنند یارانه‌های مشاوره تعلق می‌گیرد.

علوی در خصوص امتیازات دیگری که به روان‌شناسان این شهرستان‌ها داده می‌شود، گفت: همچنین این مراکز اگر در طرح طلاق مشارکت کنند از یارانه این موضوع نیز برخوردار می‌شوند. همچنین برگزاری کارگاه‌های بازآموزی رایگان برای روان‌شناسان این مراکز و نیز واگذاری فعالیت‌های پیشگیری و اجتماع‌ محور به آن‌ها نیز از دیگر امتیازاتی است که به مراکز مشاوره شهرستان‌های فاقد مرکز اعطا شود.

به گزارش اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در حال حاضر شهرستان‌های جوین، خواف، رشتخوار، فیروزه، کلات، داورزن، باخرز، خلیل‌آباد، ششتمد و جغتای مرکز مشاوره ندارند و روان‌شناسان داوطلب می‌توانند به بهزیستی این شهرستان‌ها مراجعه کرده و برای تأسیس مراکز مشاوره اقدام کنند. تأسیس این مراکز یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد بهزیستی این شهرستان‌ها است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.