نهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران به میزبانی کرمان برگزار می شود

وی اظهار کرد: کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران از سال 1388 به همت مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور آغاز به کار کرد.

پرداختی با بیان اینکه رسالت دانشگاه های علوم پزشکی تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد به اصول اخلاق حرفه ای است،  گفت: در ساختار پزشکی معاصر، پایبندی به ارزش های حرفه ای پیچیدگی های خاصی پیدا کرده و تحول نظام سلامت و تحول آموزش پزشکی، در گرو پایبندی به رفتارهای حرفه ای است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: این کنگره فرصتی مغتنم برای حرفه مندان علوم پزشکی و اندیشمندان و محققان علوم وابسته پزشکی همچون اخلاق پزشکی، حقوق، فلسفه، جامعه شناسی و …  است تا با تبادل نظرات به زبانی مشترک در حوزه ارتقاء خدمات سلامت دست یابند.

وی گفت: محورهای دوازدهمین کنگره با موضوع بررسی ملاحظات اخلاقی در واکسیناسیون بیماری کووید۱9 و دستیابی دانشجویان به هویت حرفه ای است.

پرداختی اظهار امیدواری کرد: با حضور محققان و اندیشمندان نظام سلامت در این کنگره زمینه فعالیت های گسترده، هماهنگ و هدفمند دانشگاه های علوم پزشکی در راستای تصمیم سازی اخلاقی در معضلات ارائه خدمات سلامت و توسعه شکل گیری هویت حرفه ای فراگیران علوم پزشکی فراهم شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.