المان‌ها و ساختارهای فرهنگی شیراز متناسب با جایگاه حرم سوم باشد

جواد قناعتی عصر چهارشنبه ۲۶ آبان در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی فارس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت بازسازی ساختارهای فرهنگی، نقش تشکل‌های مردمی را در این عرصه یادآور شد و گفت: مهم‌ترین رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، مردمی بودن آن است، هرچیزی که از دل مردم بر می‌خیزد و مردمی باشد و توسط مردم مدیریت و ارائه شود، قطعاً تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

او افزود: یکی از موضوعاتی که باید در مباحث فرهنگی بدان توجه داشت بحث ساختارهای فرهنگی یک شهر و منطقه است و در این موضوع هم توجه به المان‌ها و نمادهای شهری ضروری است.

قناعتی بیان کرد: آن چیزی که از المان‌های شهری در شیراز مشاهده می‌کنیم با لقبی که رهبر معظم انقلاب به این کلان‌شهر یعنی سومین حرم اهل بیت(ع) اعطا کرده‌اند، تناقض زیادی دارد و چرا طی این سال‌ها نتوانستیم این فضا را پر کنیم.

این مدرس دانشگاه به نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس که در آن غرفه‌ای مخصوص طراحی المان‌های مذهبی شیراز اختصاص یافته است هم اشاره و از این اقدام جهاددانشگاهی تقدیر کرد و گفت: اگر مجموعه‌های دیگر هم همکاری کنند و از این قضیه پشتیبانی داشته باشند، قطعاً هنرمندان شیراز و استان فارس در این عرصه حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

قناعتی راه‎اندازی پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و همچنین نمایشگاهی در این راستا را اقدامی به جا توصیف کرد که جای آن در شیراز و استان فارس احساس می‌شد و گفت: لازم است تا مسئولان دیگر هم در این عرصه ورود جدی داشته باشد تا بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی استان را توسعه دهیم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.