گروه‌های فلسطینی اقدام انگلیس علیه حماس را محکوم کردند/ تشکیلات خودگردان هم به شدت انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این گروه‌ها در بیانیه‌ای پس از پایان نشست امروز اعلام کردند که ملت فلسطین با تمامی اقشار و جریان‌های آن یکپارچه چنین تصمیمی را محکوم می‌کنند.

گروه‌های فلسطینی تاکید کردند که این اقدام خصمانه زمینه را برای ادامه تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین فراهم خواهد کرد و مسؤولیت هرگونه عواقب و پیامد آن متوجه دولت انگلیس خواهد بود.

در این بیانیه آمده که حماس بخشی اصیل از ملت فلسطین و یک جنبش آزادی‌بخش است و ملت فلسطین اجازه تعدی به هیچ‌یک از جنبش‌های خود را نمی‌دهد.

این بیانیه همچنین می‌افزاید که انگلیس باید به موضع اکثریت ملت انگلیس که مخالف رژیم صهیونیستی و جنایات آن هستند، احترام بگذارد و بر همین اساس، باید در این تصمیم خود تجدیدنظر کند و به جای آن به فکر تصحیح اشتباه تاریخی خود در حق ملت فلسطین به خاطر صدور وعده شوم بالفور باشد.

گروه‌های فلسطینی تمامی آزادگان جهان و حامیان ملت فلسطین، مجمع عمومی سازمان ملل، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و دوستداران صلح و عدالت در جهان را به مخالفت قاطعانه با این تصمیم ظالمانه دعوت کردند.

این گروه‌ها در همین راستا اعلام کردند که طی روزهای آینده دست به مجموعه اقداماتی مردمی و برگزاری یک کنفرانس ملی و مردمی در نوار غزه در محکومیت این اقدام خصمانه خواهند زد.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی تصمیم دولت بریتانیا درباره «تروریستی» دانستن جنبش حماس را «تعرض غیر قابل قبول به ملت فلسطین» خواند.

از طرفی دیگر، در بیانیه رسمی وزارت امور خارجه فلسطین آمده که دولت انگلیس به این اقدام خود مانع تازه‌ای در برابر فرصت‌های تحقق صلح و حفظ آرامش و بازسازی غزه ایجاد کرده است.

به نقل از میدل ایست نیوز، این بیانیه افزوده که «متأسفانه این تصمیم فقط یک هفته بعد از مطرح شدن چنین درخواستی از جانب نخست‌وزیر اسرائیل انجام شده و به‌روشنی به معنای پذیرش این درخواست است».

در این بیانیه آمده که وزیر کشور انگلیس که چنین تصمیمی را اعلام کرده پیش از این هم به دیدن شهرک‌های اسرائیلی در منطقه جولان رفته بود.

وزارت امور خارجه فلسطین این اقدام انگلیس را نشان‌دهنده تحولی پرمخاطره در سیاست سنتی این کشور در قبال پرونده مناقشه فلسطین و اسرائیل دانسته و آن را «به رسمیت شناختن مواضع اسرائیل با بهانه‌های واهی» خوانده است.

فلسطین همچنین از دولت انگلیس خواسته که سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذارد و فورا از این تصمیم عقب‌نشینی کند و افزوده که در حال بررسی پیامدهای این تصمیم بر روابط خود با انگلستان است.

روز جمعه وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که کشورش بخش سیاسی حماس را هم به عنوان گروه تروریستی به شمار می‌آورد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.