آمادگی آمریکا برای عملیات تخلیه احتمالی از اتیوپی با نیروی ویژه و کشتی جنگی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که ارتش نیروهای عملیات ویژه را در جیبوتی مستقر کرده است تا در صورت بدتر شدن اوضاع در اتیوپی به سفارت این کشور در آدیس بابا کمک کنند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از مقام نظامی و دو منبع دیگر گزارش داد که پیشروی گروه‌های مسلح متحد علیه دولت اتیوپی به سمت جنوب پایتخت (آدیس بابا) باعث نگرانی فزاینده ایالات متحده در مورد وخامت اوضاع امنیتی شده است.

یک مسؤول وابسته به وزارت دفاع آمریکا هم گفت که سه فروند کشتی جنگی آبی-خاکی مستقر در خاورمیانه، «یو اس اس اسکس»، «یو اس اس پورتلند» و «یو اس اس پرل هاربر» برای ارائه پشتیبانی و کمک به عملیات تخلیه در صورت لزوم، در آمادگی کامل قرار دارند.

این مقام افزود: در حال حاضر ایالات متحده انتظار تخلیه گسترده آمریکایی‌ها از اتیوپی را ندارد؛ اما نگرانی فزاینده‌ای وجود دارد که حتی تعداد کمی از آنها نتوانند با پروازهای تجاری خود را به فرودگاه آدیس بابا برسانند.

چند روز پیش، کاخ سفید به آمریکایی‌ها توصیه کرد که اتیوپی را در اسرع وقت ترک کنند، زیرا نگرانی‌های فزاینده با توجه به تشدید درگیری‌های مسلحانه در این کشور وجود دارد.

سفارت آمریکا در آدیس بابا روز سه‌شنبه گذشته مجددا به اتباع خود در اتیوپی درباره حمله تروریستی احتمالی در پایتخت و دیگر مناطق این کشور هشدار داد و از آنها خواست هر چه زودتر این کشور را ترک کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.