روایتی از یک مستطیل عشقی

قادر طباطبایی زواره دربارۀ این تئاتر به خبرگزاری تاریخ ما گفت: نمایشنامۀ «مرثیه‌ای بر بهارنارنج‌های پلاسیده» با نگاهی آزاد به نمایشنامۀ «عروسی خون» اثر فدریکو گارسیا لورکا نوشته‌شده و در واقع، خط اصلی داستان از این اثر برگرفته‌شده و دو سوم آن تألیفی است.

او ادامه داد: در این داستان، مثلث عشقی‌ که در «عروسی خون» لورکا با آن مواجهیم، به یک مستطیل عشقی بدل می‌شود.

این کارگردان تصریح کرد: قرار بود این تئاتر سال ۱۳۹۸ اجرا شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا وقفه‌ای به وجود آمد و ما تمرین‌ها را از فروردین‌ماه امسال دوباره آغاز کردیم.

طباطبایی زواره افزود: اجرای «مرثیه‌ای بر بهارنارنج‌های پلاسیده» در شرایط فعلی با این میزان بازیگر و شکل دکور و… کار بسیار سختی بود و به لطف خدا و یکدلی اعضای گروه توانستیم آن را روی صحنه ببریم.

او یادآور شد: اگر بخش خصوصی به کمک ما نیامده بود، این تئاتر هرگز به مرحلۀ اجرا نمی‌رسید. فاطمه یاوری، تهیه‌کنندۀ این تئاتر یک فرد فهیم و روشنفکر است که تمام عوامل گروه را یک سال بیمۀ کرونا و حوادث کرده، با همه قرارداد بسته و در کل، نگاهی حرفه‌ای به بحث اجرای تئاتر داشته است.

علاقه‌مندان برای تماشای تئاتر «مرثیه‌ای بر بهارنارنج‌های پلاسیده» که با نقش‌آفرینی ستاره تبریز زاد، سحر رمضانی، مهسا کاظمی، الهام زنجانی، محمد بابایی دوگاهه، محمدرضا وزیری فر، نیوشا جندقیان، نوید بانی، شادی تیموری، امیرمسعود اقبالی و علیرضا بختیاروند روی صحنه می‌رود، تا ۱۳ آذرماه فرصت دارند با تهیۀ بلیت از سایت گیشه هشت رأس ساعت ۱۹ به سالن نقش‌جهان تالار هنر اصفهان مراجعه کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.