بیانیه مشترک روسای جمهوری ترکمنستان و ترکیه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان و قربانقلی بردی‌محمدف، روسای جمهوری ترکیه و ترکمنستان در بیانیه مشترک خود آورده‌اند، دو کشور مایل به ادامه همکاری و تقویت روابط استراتژیک در تمامی حوزه‌ها هستند.

روسای جمهوری دو کشور در جریان نشستی در کاخ ریاست جمهوری ترکمنستان به بررسی مسائل مختلفی مربوط به همکاری‌های دو جانبه و مسائل مهم بین‌المللی مورد توجه دو طرف پرداختند.

روسای جمهوری ترکیه و ترکمنستان با تاکید بر اینکه دورنمای مشترکی از مسائل مهم بین‌المللی دارند، به این نکته اشاره کردند که به تقویت و گسترش همکاری‌ها می‌پردازند.

آنها همچنین رضایت خود را از موفقیت هشتمین اجلاس سازمان دولت‌های ترک که ۱۲ نوامبر سال جاری میلادی در استانبول برگزار شد، ابزار داشتند که در این اجلاس، ترکمنستان به عنوان ناظر حضور داشت. آنها همچنین گفتند که با توسعه همکاری‌های چندجانبه با این نهاد موافق هستند.

اردوغان و همتای ترکمنستانی‌اش همچنین اعلام کردند که همکاری باعث صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی شده و به نفع مردم دو کشور خواهد بود.

روسای جمهوری دو کشور بر اهمیت افزایش حجم تجارت دوجانبه بین عشق آباد و آنکارا از طریق تجارت محصولات با ارزش افزوده بالا تاکید کردند.

آنها همچنین گفتند که عملکرد کمیسیون بین دولتی ترکیه و ترکمنستان در زمینه همکاری اقتصادی، یک مکانیسم هماهنگی برای توسعه روابط تجاری-اقتصادی و روابط حمل و نقل وارتباطات باید بیشتر تقویت شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.