ثبت ۱۸ هزار ملک در سامانه املاک شهرداری تبریز

تراب محمدی عصر امروز در جلسه مدیران بازرسی مناطق و سازمان‌های شهردار اظهار کرد: از ۱۸ سامانه شفافیت، ۱۲ مورد فعال بوده و شش مورد آن نیز در دست اقدام برای راه‌اندازی است.

وی افزود: با فعالیت این ۱۸ سامانه، ۸۰ الی ۹۰ درصد در پیشگیری از وقوع فساد و رانت و همچنین کاهش هزینه‌ها به ویژه در سامانه ماشین‌آلات موفق عمل خواهیم کرد. 

مدیرکل بازرسی و نظارت شهرداری تبریز بیان کرد: در کنار بحث بازرسی، نظارت و ارزشیابی، نباید از عنصر ارزیابی نیز غافل شد؛ در طول دو سال گذشته ۱۶ مورد از سازمان‌ها و مناطق ارزیابی شده‌اند.

وی اضافه کرد: امور اداری، ادارات حقوقی، املاک، ترافیک، چک‌های برگشتی، سرمایه‌گذاری و … جزو موارد ارزیابی شده هستند که این ارزیابی ما منتج به نتیجه شده و در اختیار شهردار محترم تبریز قرار گرفت که وی نیز دستور اکید برای عملیاتی‌شدن موارد را صادر کرد.

محمدی با اشاره به ایجاد فضای تبادل اطلاعات بین کارکنان و مدیران بازرسی ابراز کرد: هدف ما رفع مشکلات و ایجاد فضا برای فعالیت‌های بیشتر و تأثیرگذار در راستای خدمت به شهروندان است.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد مناطق و سازمان‌ها در هفت ماه گذشته گفت: عملکرد همه مجموعه‌های شهرداری تبریز ارزیابی شده است که با توجه به بودجه تعریف‌شده، پیشرفت یا پسرفتی داشته‌اند و نتایج آن به همراه پیشنهادات شهردار برای اصلاح به آن مجموعه‌ها ارجاع می‌شوند.

مدیرکل بازرسی و نظارت شهرداری تبریز تأکید کرد: وظیفه بازرسی پیشگیری است و دنبال متهم‌کردن همکاران خود نیستیم.

محمدی یادآور شد: سامانه ۱۳۷ بازرسی فعال بوده و مکانی برای شهرداران شب در این مرکز فراهم کرده‌ایم که می‌توانند چند ساعتی پاسخگوی مردم باشند.

وی ابراز کرد: دو جلد از عملکرد سامانه ۱۳۷ در سال ۹۹ و شش‌ماهه ۱۴۰۰ را آماده کرده‌ایم که بیشترین معضلات را در مناطق به تفکیک نشان می‌دهد و می‌تواند برای تصمیمات مدیریتی استفاده شود.

قائم‌مقام شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: بازرسی جایگاه خود را در سیستم مدیریت شهری به عنوان بازوی اجرایی مدیریت و پاسخگوی شهروندان پیدا کرده و در بطن خدمت به مردم قرار دارد.

داود طالب‌نژاد اظهار کرد: وقتی بحث ارزیابی نیز در کنار بازرسی قرار می‌گیرد، یعنی بازرسان شهرداری در بطن سیستم قرار دارند.

وی افزود: اینکه مردم بدون واهمه و به راحتی حرف خود را می‌زنند و یا احساس محق‌بودن می‌کنند، نشان از تثبیت جایگاه بازرسی نزد شهروندان دارد.

قائم‌مقام شهردار تبریز بیان کرد: تک‌تک مدیران بازرسی سفیر شهرداری هستند که برای مدیریت شهری آبروداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، طالب‌نژاد با اشاره به ضرورت جانشین‌پروری تأکید کرد: مدیران بازرسی می‌توانند با پرورش نیروی انسانی مجرب و متعهد، آینده مدیریت شهری را به صورت علمی و اصولی تضمین کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.