عملیات اجرایی طرح گردشگری «شوکت آباد» بیرجند آغاز شد

به گزارش سایت «تاریخ ما» و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، مرتضی عربی اظهار داشت: عملیات اجرای محوطه سازی طرح گردشگری شوکت آباد از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی سال ۹۶، ‌ با اعتبار ۹۶۰ میلیون ریال اجرا می شود.

وی بیان کرد: این طرح شامل اجرای سنگ فرش محوطه سکوی استراحت برای رفاه حال مسافرین و گردشگران بوده و همچنین بخشی از روشنایی مسیر قدیمی شوکت آباد از محل این اعتبارات اجرا می شود.

آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری کوه های مینیاتوری نهبندان

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری کوه های مینیاتوری نهبندان خبر داد و گفت: این طرح نیز  با هدف خدمات رسانی به مسافرین و گردشگران و از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی سال ۹۶، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اجرا می شود.

عربی با بیان اینکه این طرح شامل اجرای دیوار محوطه است، عنوان داشت: عملیات توسعه پارکینگ و ساماندهی مسیر دسترسی برای کاهش تصادفات جاده ای از محل اعتبارات مذکور در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی اضافه کرد: کوه‌های مینیاتوری در پنج کیلومتری غرب نهبندان قرار دارند، این کوه‌ها دارای یک کیلومتر عرض و ۲۵ کیلومتر طول دارند و از بهترین زیبایی‌های زمین‌شناسی در شرق ایران به شمار می‌رود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.